112 este serviciul unic de urgenta din Romania, iar STS este institutia ce apartine de statul Roman, si care are rolul de a administra intreaga infrastructura prin care romanii cer ajutor, la nevoie, de la autoritati. In vara, in urma tragediei din Caracal, statul Roman a promis ca va reforma serviciul unic de urgenta 112, astfel incat sa fie mai eficient, mai performant, si mai putin stresat de apelurile false care sunt facute de catre romani inconstienti.
Pentru ca serviciul 112 sa nu mai aiba parte de atat de multe apeluri abuzive, peste jumatate din total fiind atunci false, autoritatile au marit cu de pana la 10 ori amenzile aplicate celor care ocupa inutil liniile de urgenta. Conform lui Raed Arafat, masura resimtita imediat de catre autoritati a fost o reducere substantiala a numarului de apeluri false facute la serviciul de urgenta 112, comparativ cu vara anului 2019, acesta fiind redus la jumatate intre timp.
112: Anunt ISTORIC Venit de la STS, ce s-a Intamplat in Romania
Conform celor de la STS, vorbim despre un record pentru Romania, iar asta deoarece pentru prima oara in istoria serviciului unic de urgenta s-au inregistrat in perioada ianuarie – noiembrie 2019 mai multe apeluri urgente decat false. Situatia este una inedita pentru serviciul 112, care pana acum a fost abuzat in mod constant pentru Romania, insa iata ca lucrurile se schimba si in bine, ceea ce este un motiv de bucurie pentru tara noastra.
“În anul 2019, pentru prima dată în istoria serviciului 112, s-a sunat de mai multe ori pentru a anunța urgențe reale decât pentru non-urgențe. Tot mai mulți cetățeni au conștientizat că numărul 112 este destinat urgențelor. Numărul apelurilor non-urgente a scăzut semnificativ față de anul 2014. Potrivit statisticilor Sistemului național unic pentru apeluri de urgență, în perioada ianuarie-noiembrie 2019 s-au înregistrat 10.437.328 apeluri la numărul 112, dintre care 5.404.650 (51,7%) au reprezentat cu adevărat urgențe. Raportat la perioada similară a anului 2014, numărul apelurilor non-urgente la 112 a scăzut cu 45%.”
Reducerea radicala a numarului de apeluri false la 112 creste substantial sansele ca oamenii care au cu adevarat nevoie de ajutor de la autoritati sa obtina acel ajutor atunci cand formeaza numarul unic de urgenta. Se pare ca masurile luate de catre autoritati pentru a stopa fenomenul apelurilor false a dat intr-adevar roade, ceea ce este o veste extrem de buna pentru toti romanii, care macar stiu ca vor avea cu cine sa discute cand suna.
Reducerea numarului de apeluri la 112 va duce si la o scadere a timpilor de raspuns pentru apelurile cetatenilor, dar si la o crestere a timpului pe care operatorii il pot petrece incercand sa-i ajute pe oamenii care initiaza apelurile.