Dispeceratul Salvamont Arges a primit weeend-ul trecut un apel care ne arata iar cat de mult isi bat joc romanii de serviciile de urgenta a caror menire este de a salva vieti, nu de a fi folosite in scop personal de catre diversi oameni.
O femeie din Arges a sunat la Salvamont pentru a cere ajutorul in “salvarea” telefonului sau care a cazut intr-o prapastie, si in care erau lucruri importante pentru ea, dar chiar si asa, scopul acestui serviciu este complet altul.
Desigur ca dispeceratul celor de la Salvamont nu a onorat o asemenea cerere care n-are nicio legatura cu un apel normal care ar trebui facut la ei, acesta avand doar rolul de a bloca linia pentru alte posibile apeluri de urgenta.
Apelul acesta intra in categoria celui de acum cateva saptamani cand un barbat a fost amendat pentru ca a sunat la 112 deoarece ii intarzia taxi-ul, el alegandu-se cu o amenda substantiala pentru apelul fals pe care l-a facut.
In aceasta situatie nu a fost aplicata vreo amenda, dar vedem din nou cat de putin conteaza pentru romani scopul in care sunt create anumite servicii, si cum pot pune in pericol vietile unor oameni.
„Apel direct, astăzi… o voce feminină, plăcută, vioaie. ‘Am urcat ieri pe Negoiu, prin Strunga Dracului. (…) La coborâre, am scăpat telefonul pe un vâlcel lateral’ Ei, şi? îmi zic… ‘Care ar fi şansele să îl recuperez? Ştiţi, am informatii foarte importante pentru mine în acel telefon!’. Nu-mi vine să cred… ‘Zero, niciuna!’ zic eu. ‘Da, dar să ştiţi ca i-am găsit carcasa, deci e pe acolo!’. ‘Îmi pare rău, noi salvăm oameni, nu căutăm telefoane (…)’. ‘Nici dacă plătesc?’. ‘Puteţi plăti un ghid montan ca să vă însoţească până acolo. Noi nu căutăm telefoane contra cost…’. Vizibil dezamăgită, uşor enervată, mă salută şi închide. Morala: daca derapati cu autoturismul, dar nu sunteti raniti, daca va pierdeti telefonul, daca pica netul la cabana, va rugam sa nu apelati Salvamont. Ati putea bloca linia pentru o alarma reala.”