112 este serviciul unic de urgenta pe care STS il administreaza in Romania, iar multumita lui sunt salvate zilnic vietile persoanelor care se afla pe teritoriul tarii, sau este oferit ajutor in situatii in care oamenii nu se pot ajuta singuri, din diverse motive.
112 implineste astazi 16 ani de existenta, iar cei de la STS s-au gandit sa ne prezinte si cateva informatii cu privire la anul 2019, 11.3 milioane de apeluri fiind inregistrate de catre operatori, insa din pacate 48% dintre ele n-au fost urgente, ba din contra.
112 a avut peste 5 milioane de apeluri primite de la oameni care au gresit numarul, doreau informatii diverse de la operatori, sau au sunat sa faca farse, ori sa ii injure pe cei care raspund la numarul unic de urgenta din Romania, ceea ce reprezinta o problema mare.
Cei de la STS spuneau la jumatatea anului 2019 ca peste jumatate dintre apelurile facute la 112 sunt false, numarul acestora scazand la putin sub 50% dupa cazul din Caracal, insa din pacate ele n-au disparut in totalitate, in ciuda amenzilor mai mari adoptate de Guvern.
“În anul 2019, operatorii STS au preluat 11.301.881 de apeluri, mai puține cu 1.433.955 față de anul precedent. Apelurile de urgență au reprezentat 51,90% din numărul total al apelurilor recepționate, în timp ce diferența de 48,10% reprezintă, în principal, apeluri efectuate din greșeală, solicitări de informații diverse, farse și apeluri injurioase.”
112 inca are nevoie de o aplicare mai dura a amenzilor pe care autoritatile le-au adoptat, astfel incat oamenii sa nu mai faca apeluri aiurea si a bloca liniile cand alte persoane au nevoie de ajutor, insa desigur ca aici e nevoie si de ajutorul politiei, ceea ce complica situatia.