Netflix a avut parte de un inceput de an cu suisuri si coborasuri, compania americana incepand sa resimta intr-o anumita masura si impactul unor decizii pe care le-a luat in trecut pentru platforma de streaming video la cerere. Netflix a inceput anul cu zeci de nominalizari pentru premiile Oscar, Globurile de Aur, si nu numai, insa a reusit sa castige extrem de putine in final, ceea ce ii face pe unii analisti sa se intrebe daca strategia sa este una de succes.
Netflix a spus ca nu e interesata sa faca bani din filme in teatre, ci sa faca filme si seriale bune pe care clientii sai sa le aprecieze, dar care sa-i castige si recunoastere internationala, adica sa-i aduca premii importante. Ei bine, cu peste 14 miliarde de dolari investite in 2019 in filme si seriale, cei de la Netflix nu au prea multe cu care sa se laude, nici macar in ceea ce priveste filmele in care au investit sume uriase, cum ar fi The Irishman, cu 150 de milioane de dolari.
Netflix: Decizii SURPRIZA ce Ridica MULTE Semne de Intrebare
Netflix a ales sa nu distribuie filmele in cinematografe pentru a avea abonati in platforma sa, abonati care platesc luna de luna, nu o singura data pentru un bilet, insa asta i-ar fi afectat sansele de a castiga, cel putin, mai multe Oscar-uri. Analistii americani sunt de parere ca esecul Netflix la premiile Oscar, doar 2 din 24 de nominalizari, s-ar datora in parte si faptului ca unele filme au fost distribuite in cinematografe doar pentru perioada minima necesara pentru a fi luate in considerare pentru premii.
“În această epocă de războaie masive de streaming, nominalizările la Oscar și câștigurile la Oscar sunt modalități cheie de a izbucni, modalități cheie de a te piața și de a te diferenția. Numărul de nominalizări contează absolut. Creează o poveste minunată. Raportul general câștig / nominalizare îmi spune că nu sunt dispuși să ofere Netflix. Există multe forțe împotriva Netflix când vine vorba de filme și Oscaruri.”
Netflix a ales aceasta strategie pentru a face bani pe termen lung cu filmele sale, insa asta pare sa o coste premii Oscar, si nu numai, iar unii analisti sunt de parere ca acest lucru nu se va schimba. Netflix are strategia sa de lansare a filmelor pusa in discutie pentru ca multi din industria cinematografica din SUA nu inteleg modul de lucru al companiei americane, dar chiar si fara cinematografe ea reuseste sa faca foarte multi bani in fiecare an cu filmele.
Netflix ar putea merge in continuare fara premii importante castigate daca nu-si distribuie filmele in cinematografele din intreaga lume, astfel ca va fi interesant de vazut ce se va intampla cu filmele lansate in 2020.