Telekom a inregistrat in T4 2019 o scadere uriasa a numarului de clienti ai serviciilor de telefonie mobila pe care le ofera in Romania, comparativ cu T4 2018, diferenta fiind una surprinzator de mare. Conform informatiilor oficiale oferite de catre Telekom, la o prima vedere 600.000 de clienti ai serviciilor de telefonie mobila s-au evaporat din aceasta divizie in doar un an de zile, numarul total scazand de la 4.6 milioane la final de 2018, la 4 milioane la final de an 2019.
Telekom a inregistrat o scadere a numarului de clienti pentru serviciile de telefonie mobila in timp ce a atras prin portare aproape 250.000 de clienti noi, deci in realitate pierderea e undeva pe la 850.000. Daca ar fi sa facem un calcul, asta ar reprezenta cam 20% din numarul total de clienti pe care Telekom ii avea la final de 2018 pentru divizia de servicii mobile, si cifra este una colosala, dar aceasta divizie e in continua scadere de cativa ani de zile.
Telekom: SUTE de MII de Clienti RENUNTA la Serviciile Mobile
Telekom a explicat la un moment dat ca problema vine din schimbarea unor sisteme IT si eliminarea unor cartele inactive, dar 850.000 de clienti este o cifra extrem de mare pentru companie. De aceasta data cei de la Telekom n-au mai oferit vreo explicatie pentru diferenta uriasa in numarul de clienti care au disparut din numarul celor care-i folosesc serviciile de telefonie mobila, dar e posibil ca acele cresteri repetate de preturi sa fi avut un impact asupra evolutiei negatve.
“La 31 decembrie 2018 baza totală de clienți ai Telekom Romania Mobile era de 4,6 milioane, în scădere cu 2,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, în principal ca urmare a eliminării SIM-urilor inactive. …. Ponderea clienţilor postpaid în baza totală de clienţi de servicii mobile – de 4 mil.- a crescut cu 38% în T4 2019.”
Telekom a continua sa inregistreze venituri tot mai mici din serviciile de telefonie mobila, si e normal din moment ce sute de mii de clienti au plecat din cadrul diviziei, iar scaderile probabil ca vor continua. In acest ritm, ce de la Telekom vor ramane fara clienti in cativa ani, si probabil ca de aceea vor sa scape cat mai rapid de divizia de servicii fixe, pe care RCS & RDS dorea sa o preia fara clienti, acestia venind oricum gratuit prin portare in reteaua sa.
Telekom a reusit totusi sa inregistreze cresteri ale veniturilor si profitului in Romania, si e normal din moment ce a crescut preturile de atatea ori, deci macar acest obiectiv este indeplinit de catre companie.