Apple a facut o schimbare pentru aplicatiile dedicate iOS care ne-ar putea aduce o experienta mult mai proasta de folosire a iDevice-urilor sale, iar asta pentru ca le permite dezvoltatorilor sa trimita acum si reclame prin notificarile creatiilor lor.
Apple a anuntat recent schimbari pentru regulile privind dezvoltarea aplicatiilor pentru sistemul de operare iOS, iar desi pana acum a interzis aceasta practica, acum o permite, probabil si pentru ca vrea sa-si promoveze propriile produse.
Apple spune ca utilizatorii trebuie sa accepte sa primeasca notificari cu reclame, dar desigur ca dezvoltatorii vor abuza de aceasta regula si ni le vor trimite oricum, sau ne vor pacali sa le acceptam cumva, insa dezactivarea lor trebuie sa fie posibila.
Anul trecut cei de la Apple s-au apucat de trimis notificari pentru promovarea unor produse proprii, si asta desi altor companii le interziceau practicile de acest gen in aplicatii, asa ca sunt nevoiti sa le permita tuturor sa trimita reclame in notificari, daca ei o fac.
“Notificările Push nu trebuie utilizate pentru promoții sau marketing direct, cu excepția cazului în care clienții au optat în mod explicit pentru a le primi prin intermediul limbajului de consimțământ afișat în interfața de utilizare a aplicației dvs. și oferiți o metodă în aplicația dvs. pentru ca un utilizator să renunțe la primirea unor astfel de mesaje. Abuzul acestor servicii poate duce la revocarea privilegiilor dumneavoastră.”
Diferenta dintre ceea ce era atunci si ceea ce e acum sta in faptul ca Apple n-a intrebat pe nimeni daca vrea sa primeasca notficiari cu reclame, sau nu, in timp ce acum le cere dezvoltatorilor sa faca acest lucru inainte de a le trimite oamenilor mesaje promotioanle.