Netflix incepe sa adune tot mai multe plangeri din partea clientilor care sunt cam suparati din cauza unei modificari pe care compania a facut-o cu aproape doua luni de zile in urma. Daca sunteti abonat al Netflix, atunci probabil ca va amintiti de faptul ca inca de prin martie a fost luata decizia de a reduce substantial calitatea filmelor si serialelor redate prin platforma pentru a nu genera congestii prea mari pentru retelele de internet din toata Europa.
Netflix a luat aceasta decizie pentru a ajuta pe toata lumea sa lucreze in conditii cat mai bune de acasa, si sa faca apaluri video in grup in conditii cat se poate de bune. Problema este ca Netflix le cere clientilor bani pe abonamente si in functie de calitatea continutului pe care il vizualizeaza, adica in functie de rezolutie, fara a garanta si bitrate-ul la care este redat acel continut, si de aici a venit reducerea pentru a decongestiona retelele de internet.
Netflix: PLANGERILE Clientilor se Aduna, ce Reclama Abonatii
Netflix a redus foarte mult bitrate-ul pentru redarea de filme si seriale, fara a reduce totusi si rezolutia la care este totul redat, astfel ca in final clientii nu putea reclama chiar ca nu primesc serviciile pentru care platesc. Totusi, clientii au inceput sa se planga din cauza faptului ca au parte de un bitrate slab in vizualizarea filmelor si serlalelor din platforma, insa cei de la Netflix nu intentioneaza sa faca modificari pana cand nu au si confirmarea ca pot face asta.
“Au trecut acum 55 de zile de la anunțul respectiv, iar clienții Netflix din Europa și U.K. spun că streamerul continuă să furnizeze videoclipuri HD și Ultra HD încărcate, în unele cazuri cu rate de biți mai puțin de 50% de obicei. Ei spun că a provocat o degradare vizibilă a calității imaginii, inclusiv estomparea și pixelarea, în special pe dimensiunile mai mari ale ecranului TV. Motivul pentru care unii membri Netflix sunt iritați în legătură cu situația este că – pe lângă faptul că nu pot accesa decât o calitate video sub-optimă – compania percepe rate diferite în funcție de calitatea video.”
Netflix discuta in diverse tari europene cu furnizorii de servicii de internet cu privire la traficul existent in retele, si a crescut de 4 ori capacitatea de a furniza serviciile sale pe continent. Netflix a crescut numarul de servere pentru a acoperi cererea foarte mare care a venit de la clienti, dar desi i-a tinut multumiti pe aceasta parte, nu-i prea multumeste cu decizia de a nu readuce la normal calitatea de streaming pentru continutul pe care-l ofera.
Netflix a luat, neoficial, in Germania decizia de a readuce lucrurile la normal, insa in alte tari din Europa situatia nu s-a schimbat, dar e posibil sa se schimbe in curand.