Vodafone este unul dintre cei mai mari operatori de telecomunicatii din Romania, iar pana acum nu a aratat extrem de mare interes pentru a deveni competitiv intr-un anumit segment de piata in care altii au preluat initiativa in locul sau. Vorbesc despre portari, acolo unde Vodafone era mai mereu cu mult in urma celor de la DIGI Mobil, Telekom, si chiar Orange, in cele mai multe luni, schimband ultimul loc cu grupul francez in repetate randuri.
Vodafone surprinde totusi in septembrie, iar asta pentru ca ocupa primul loc la portarile facute pentru telefonia fixa, si locul 2 la cel pentru telefonia mobila, cel putin atat timp cat in cazul Telekom raportarea se face diferentiat intre divizii. Din cate stiu eu, in ultimul an cei de la Vodafone au reusit o sigura data la portari sa intreaga divizia Telekom care cuprinde fosta Romtelecom, si se pare ca acum revine, poate pentru a fi un concurent mai serios.
Vodafone: SURPRIZA Majora Anuntata OFICIAL pentru Romania
Vodafone a reusit in septembrie sa atraga 12032 portari de numere de telefonie mobila, si 5243 portari pe partea de telefonie fixa, a doua realizare nefiind una chiar atat de rara, in acest segment de piata portarile fiind ceva mai echilibrate. In ceea ce priveste telefonia mobila, cei de la DIGI Mobil controleaza fara drept de apel piata, iar cifrele din septembrie reconfirma asta, insa Vodafone incepe sa dea semne ca ar vrea sa atraga mai multi clienti prin portare.
Vodafone a fost mai mereu la mica distanta in urma diviziei de Telekom ce cuprinde fosta Romtelecom, iar acum a reusit iar sa o depaseasca, dar ramane totusi departe de cifrele totale pe care Telekom le inregistreaza lunar. Vodafone se lupta mai mult cu Orange in fiecare luna la numarul de portari de clienti, si nu are oferte speciale la fel de bune precum Telekom, sau DIGI Mobil pentru portare, insa isi da silinta, si uneori reuseste sa faca surprize.
Vodafone se concentreaza mai mult pe partea de prepay, si pe abonamentele clasice vandute la preturi mult mai mari decat Telekom, sau DIGI Mobil, si pana acum a reusit sa pastreze un echilibru intre oferte si clienti in Romania.