DACIA Duster apare astazi intr-un video foarte interesant care ne arata un test offroad cu Mitsubishi Shogun, o masina pe care nu o vedeti chiar atat de des pe drumurile publice, dar care e un rival serios. Desigur ca Mitsubishi Shogun pare mult mai bine pregatita pentru offroad decat DACIA Duster, insa in testul de astazi masina producatorului roman se prezinta ca un SUV bine pregatit pentru a face fata provocarilor aduse de circulatia in afara drumurilor publice.
DACIA Duster se descurca bine in afara drumurilor publice, iar acest lucru l-am vazut in repetate teste facute pana acum, si inclusiv in acesta, Mitsubishi Shogun nu o depaseste din vreun punct de vedere. Chiar daca acest Mitsubishi Shogun este de o generatie mult mai veche decat DACIA Duster, realitatea este ca inclusiv atunci cand a fost facut, a fost gandit cu un sistem 4×4 care sa fie la fel de util inclusiv in ziua de astazi, cu anvelopele potrivite.
DACIA Duster: VIDEO Offroad UIMITOR contra Mitsubishi Shogun
DACIA Duster nu este o masina scumpa, stim deja acest lucru, ea fiind suficient de ieftin apentru a fi cumparata de majoritatea romanilor, iar tractiunea integrala inclusa isi arata utilitatea si in aceasta comparatie cu Mitsubishi Shogun. Problema este ca acest model al DACIA Duster ar urma sa fie ultimul care are tractiune integrala inclusa, iar asta pentru ca generatia a 3-a urmeaza sa vina fara aceasta optiune pentru clientii din toata lumea.
DACIA Duster de generatie a 3-a ar urma sa fie produsa pe platforma CMF-B a celor de la DACIA, iar fabrica din Pitesti nu permite productia cu tractiune integrala fara modificari mari pentru linia de productie. Pentru ca acest lucru sa se intample e nevoie de investitii substantiale facute de catre DACIA, iar astea ar putea creste pretul generatiei a 3-a a DACIA Duster, insa pentru ca DACIA nu vrea asa ceva, se pare ca tractiunea integrala va deveni istorie.
DACIA Duster va avea totusi parte de un nou model facelift disponibil chiar de anul acesta, asa ca pana prin 2024, sau 2025, inca va mai exista versiunea actuala cu tractiune integrala.