DSU a publicat astazi o informare de presa prin care incearca sa dezminta anumite informatii aparute in presa in legatura cu activitatea aeronavelor sale, si a dezvaluit, printre altele, faptul ca 192 de misiuni aeriene au fost facute pentru a transfera pacienti cu COVID-19 intre spitale.
“Ca urmare a informațiilor tendențioase apărute în presa scrisă, respectiv în publicația europalibera, conform cărora “Avionul cumpărat de SMURD care nu salvează pacienți și nu îi ajută pe eroii anti-COVID”, pentru corecta informare a opiniei publice, facem următoarele precizări:
Va prezentăm etapizat, misiunile realizate de cele 2 avioane SMURD, aflate în dotarea IGAv, astfel:
‼️Informații referitoare la Aeronva Piper PA-42 Cheyenne III
Începând cu luna iulie 2013, aeronava SMURD Piper PA-42 Cheyenne III, achiziționată de Fundația pentru SMURD din sumele colectate de la populație prin 2%, a fost donată Inspectoratului General de Aviație al M.A.I., pentru executarea misiunilor de evacuare medicală, transport echipe medicale pentru transplant și a organelor prelevate, precum și a echipamentelor medicale.
Astfel, din 2013 și până în prezent, aeroanva SMURD Piper PA-42 Cheyenne III a executat:
520 de misiuni operative pentru salvarea cetățenilor, fiind executate în total 1312:46 ore de zbor.
Misiunile au constat în :
evacuarea medicală a pacienților aflați în stare critică, care au necesitat să fie transferați la alte unități spitalicești din țară sau din alte state
transportul echipelor medicale pentru prelevare organe
misiuni în contextul pandemiei de SARS-Cov-2, ce au constat în preluarea și transferul pacienților confirmați, a vaccinurilor, plasmei hiperimune și a echipamentelor medicale de protecție.
‼️Informații referitoare la misiunile aeromedicale în contextul pandemiei de SARS-CoV-2
De la începutul pandemiei de SARS-CoV-2 și până în prezent, elicopterele și avioanele Inspectoratului General de Aviație al M.A.I. au executat :
192 de misiuni, fiind transferate 183 de persoane confirmate cu SARS-CoV-2, aflate în stare gravă.
Misiunile au fost executate pe întreg teritoriul național, cu preponderență cu elicopterele de tip Mi, datorită capacității acestui tip de aeronavă de a ateriza/decola în/din zone aflate în proximitatea spitalelor, în localități care nu dispun de infrastructura necesară pentru facilitarea aterizării/decolării avioanelor (aeroporturi).
‼️Informații referitoare la revizia tehnică a aeronavei Piper-PA42 Cheyenne III din anul 2020.
Avionul a fost recepționat în data de 28 decembrie 2020, după efectuarea reviziei tehnice a aeronavei. Lucrările executate la aeronava Piper-PA42 Cheyenne III au fost revizii impuse de consumul de resursă în ore de zbor, ciclii și timp calendaristic conform manualelor de exploatare ale producătorilor.
Menționăm că durata de prestare și transport aferente reviziilor tehnice au fost afectate semnificativ de pandemia de SARS-CoV-2,
din cauză că în România nu există centre autorizate de service care să execute astfel de lucrări, fiind necesar ca o parte din aceste lucrări să se efectueze prin demontarea pieselor și transportul acestora în alte state.
Din momentul recepționării (28 decembrie 2020) și până la data de 28 ianuarie 2021, aeronava a zburat 92:05 de ore și a îndeplinit 13 misiuni SMURD, dintre care 3 externe și 4 misiuni în contextul pandemiei de COVID-19.
‼️De asemenea, aeronava SMURD Cessna Citation V a executat pe parcursul anului 2020:
91 de misiuni operative de salvare desfășurate pe teritoriul României și al altor state.
281:39 ore de zbor
Dat fiind numărul total de misiuni realizate în scopul salvării de vieți, redat mai sus, se poate observa maniera tendențioasă prin care este construit articolul în speță și implicit neconcordanța asocierii titlului prezentat cu ceea ce Inspectoratul General de Aviație, prin misiunile sale pe parte aeromedicală, a întreprins în toată această perioadă. Pentru a înlătura astfel de informații conform cărora “avionul SMURD, nu salvează pacienți”, pe canalele media ale DSU, sunt furnizate datele zilnice cu privire la misiunile IGAV dar și ale celorlalte servicii de urgență.
Totodată, precizăm faptul că subiectul articolului realizat de jurnalistul în speță, nu este unul nou, iar atacurile îndreptate către
serviciul public de urgență datează încă din 2016.
Totodată, în vederea creșterii calității răspunsului în salvarea de vieți, la acest moment este în derulare procedura de achiziție a 2 avioane medicale, finanțată din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructura Mare. Se estimează ca cele 2 aeronave medicale să intre în dotarea IGAv, în perioada 2022-2023.”
This post was last modified on apr. 2, 2021, 8:44 PM 20:44