DACIA Duster 3 este urmatoarea generatie de masini pe care DACIA vrea sa o lanseze pentru clientii din toata lumea cat se poate de curand, iar asta pentru ca actuala generatie a 2-a si-a cam trait din plin viata si trebuie inlocuita. Ceea ce nu constientizeaza multa lume inca este ca DACIA Duster 3 era foarte aproape de a fi ultima generatie de SUV-uri ale celor de la DACIA care as fie vanduta cu motoare care functioneaza exclusiv pe combustie interna, dar aceasta “criza” a fost rezolvata.
DACIA Duster 3 putea fi ultimul SUV de aceast gen daca o masura care trebuia sa fie impusa in Comisia Europeana din 2035 intra in vigoare, ea interzicand fabricarea de masini cu motoare pe combustie interna din acel an. Desi pana recent lucrurile pareau sa mearga in acea directie, decizii luate in SUA, Germania, China, au schimbat complet lucrurile, astfel ca motoarele pe combustie interna nu vor disparea prea curand, aceste tari refuzand sa semneze un acord international in acest sens.
DACIA Duster 3: Deciziile Cruciale din Germania, SUA, China
Asta inseamna ca pe 4 dintre cele mai mari piete auto ale lumii, masinile care au motoare cu combustie interna nu vor disparea din 2035, facand loc masinilor electrice, asta desi Marea Britanie s-a angajat sa faca asta din 2030. DACIA Duster 3 ar fi urmat sa fie disponibila intr-o versiune hibrida chiar din 2024 pentru a pregati tranzitia catre o versiune electrica, insa avand in vedere aceste decizii, e greu de spus daca DACIA si Renault isi vor mai pastra planurile.
Renault spusese de ceva vreme ca incearca sa gaseasca o solutie pentru ca acordul international sa nu isi faca efectele din 2035, ci din 2040, iar acum se pare ca e posibil sa nu-si mai faca deloc simtite efectele. Germania vrea sa dezvolte combustibili sintetici, mai putin poluanti, care sa inlocuiasca benzina si motorina, insa a avea asa ceva in DACIA Duster 3 pare improbabil in viitorul apropiat, asa cum incepe sa devina si versiunea electrica asteptata de multi.
DACIA Duster 3 va fi lansata in 2023 cu motoare pe benzina si benzina + GPL, cei de la Renault planuind sa lanseze si un motor de 1.8 litri pentru modelul hibrid, dar deciziile din SUA, Germania, China ar putea schimba multe.