ING Bank a emis o noua atentionare extrem de serioasa pentru clientii din toata Romania, una care are menirea de a ii avertiza pe oameni in legatura cu un pericol extrem de serios la care se expun atunci cand sunt tintele unor atacuri cibernetice.
ING Bank nu este la prima tentativa de a le arata clientilor cum ar trebui sa trateze situatiile de acest gen, iar asta pentru ca pana acum a emis numeroase atentionari prin care le cerea oamenilor sa fie mai vigilenti in mediul online.
Acum vedem o noua atentionare care are in centrul felul in care clientii ar trebui sa actioneze in momentul in care primesc mesaje dubioase de la diverse entitati necunoscute prin SMS, sau email, ele putand fi foarte periculoase.
Puteti vedea mai jos un exemplu de mesaj malitios care poate fi trimis catre clientii bancii de catre o entitate necunoscuta, el cerandu-le acestora sa isi actualizeze datele, dar desigur ca este indicat un website malitios, cel mai prob abil o clona a celui al bancii.
Aceste tipuri de mesaje pot veni prin email, SMS, sau chiar prin retelele de socializare, insa in general ele prezinta o situatie grava care genere actiuni urgente de la clienti pentru a nu avea conturile blocate, de obicei, dar totul este doar o pacaleala.
Realitatea este ca mesajele de acest gen au menirea de a speria, si nimic mai mult, iar asta pentru ca banca nu trimite mesaje de acest gen, si nici nu blocheaza conturile oamenilor fara rost, iar daca o face, nu ii notifica intr-un asemenea mod.
Deasemenea, bancile nu blocheaza conturile daca datele personale nu sunt actualizate, decat daca mergeti intr-o sucursala si vi se cere sa faceti acest lucru, iar voi refuzati, totul putand sa se intample de fata cu angajatul care va spune ca e obligatorie procedura.
Din pacate, daca ajungeti sa cadeti in plasa acestor atacuri, si aveti banii furati, atunci e foarte posibil ca ei sa nu poata fi recuperati de catre banca, situatie in care nici macar o plangere la politie nu ar putea fi de folosit in vreun fel, sau altul.
Acestea fiind spuse, urmati toate sfaturile pe care banca ni le ofera in aceasta perioada pentru a fi siguri ca nu ajungeti in situatia de a avea banii furati, ceva ce s-a intamplat in cazul unora dintre clienti.