RCS & RDS a anuntat ca a sa companie mama, Digi Communications N.V. (“DIGI”), a finalizat vanzarea subsidiarei din Ungaria catre 4iG la data de 30 noiembrie, astfel ca acum grupul a iesit complet de pe piata din Ungaria, ramanand in cele din Romania, Italia si Spania, deocamdata, iar mai jos aveti toate detaliile.
Digi Communications N.V. (“DIGI”) anunță astăzi, 30 noiembrie 2021, încheierea contractului de vânzare-cumpărare privind operațiunile sale din Ungaria către 4iG.
RCS & RDS (filiala din România a DIGI) și 4iG au agreat la finalul lunii martie 2021 termenii unui acord preliminar care vizau o eventuală tranzacție pentru cumpărarea DIGI Távközlési Szolgáltató Ltd. și a filialelor Invitel, I TV si DIGI Infrastructure. În data de 29 noiembrie 2021, părțile au finalizat negocierile și au încheiat documentele tranzacției pentru transferul filialelor și operațiunilor DIGI din Ungaria către 4iG pentru o valoare a tranzacției de 625 de milioane de euro. Tranzacția este supusă unor condiții, inclusiv aprobării autorităților de concurență. DIGI și 4iG vor coopera în vederea finalizarii tranzacției în cel mai scurt timp.
Grupul DIGI a fost prezent timp de 23 de ani în Ungaria, perioadă în care a construit un operator de servicii de telecomunicații cu o poziție de top pe piața locală, oferind un portfoliu complet de servicii de televiziune prin cablu și satelit (DTH), date fixe și mobile, precum și telefonie fixă și mobilă. Totodată, DIGI este primul furnizor de servicii de telecomunicații din Ungaria care a lansat serviciul Fiberlink 10G, pachetul cu cea mai mare lățime de bandă, lansând astfel un nou capitol de dezvoltare tehnologică pe această piață.
La nivelul anului 2020, abonații DIGI pe piața din Ungaria erau în număr de 1,1 milioane la nivel național și unitățile generatoare de venituri (RGU) de peste 2,5 milioane. În 2020, operațiunile din Ungaria ale DIGI au înregistrat venituri consolidate de 70 miliarde HUF (200 milioane EUR) și EBITDA ajustată de 19 miliarde HUF (54 milioane EUR).
Potrivit Autorității Naționale Ungare de Media și Telecomunicații (NMHH), DIGI este al doilea operator, după cota de piață deținută, pe segmentele de servicii pay-TV, internet broadband și telefonie fixă. Cu un model de business unic pe piața locală, activitățile Grupului DIGI în Ungaria au inclus operarea mai multor stații de televiziune, canale de sport și a altor patru canale tematice. Dimensiunea extinsă a activităților din Ungaria a fost în bună măsură sprijinită și de numărul mare de angajați, aproximativ 3.000.
“Ungaria este o piață în care ne-am desfășurat activitatea cea mai mare parte a existenței noastre. Am construit acolo, împreună cu echipa locală, o afacere de care suntem foarte mândri și care este unul dintre operatorii cei mai mari, mai avansați tehnologic și mai de succes din această piață. Cu toate acestea, în condițiile reorientării strategiei noastre către piețe din vestul Europei, a venit momentul să îi lăsăm pe partenerii noștri de la 4iG să continue această frumoasă poveste și avem încredere că vor continua munca noastră și vor amplifica succesul acestui operator.” a declarat Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications N.V.