Ministrul Educatiei transmite deciziile foarte oficiale foarte importante luate pentru toate scolile din Romania si milioane de elevi, ele fiind prezentate tuturor romanilor pentru a se sti ce fel de modificari sunt necesare pentru a fi facute astfel incat actul educational sa fie unul de calitate in tara.
Ministrul Educatiei a inclus in programul de guvernare al noului guvern al Romaniei o serie de masuri care sunt necesare pentru imbunatatirea invatamantului primar si secundar, iar daca ele vor fi intr-adevar realizate, atunci milioane de elevi ar trebui sa resimta asta in fiecare zi.
“Creșterea accesului și participării la educație de calitate pentru toți copiii, indiferent de mediul de rezidență. Scăderea ratei de părăsire timpurie a școlii până la nivelul mediu înregistrat în Uniunea Europeană. Scăderea semnificativă a ratei de analfabetism funcțional la copiii de 15 ani, similară mediei europene, conform rezultatelor obținute la testele PISA.
Dezvoltarea programelor „școală după școală” în unitățile de învățământ de stat și creșterea calității serviciilor oferite, inclusiv prin acordarea unei majorări cu 25%—30% a salariului de bază, pentru desfășurarea activității în program prelungit, în situația în care orele din cadrul programului prelungit nu intră în norma didactică. Oferirea serviciilor de consiliere și orientare (inclusiv logopedie) pentru toți elevii, prin crearea cadrului legal care să permită angajarea în școală a consilierilor școlari, logopezilor, asistenților sociali și profesorilor de sprijin.
Revizuirea arhitecturii curriculare prin centrarea conținuturilor pe profilul celui care învață, pe competențele-cheie și pe maximizarea potențialului fiecărui copil. Valorificarea evaluărilor naționale și a evaluărilor curente, în vederea realizării intervențiilor remediale pentru asigurarea progresului școlar.
Standardizarea evaluării la fiecare disciplină și an de studiu și digitalizarea evaluărilor și examenelor naționale. Introducerea portofoliului educațional digital pentru actualizarea și monitorizarea permanentă a parcursului educațional al fiecărui copil și identificarea imediată a măsurilor remediale necesare, inclusiv din perspectiva activității extrașcolare.
Dezvoltarea unui sistem de identificare a ariilor de performanță ale elevilor (exemplu, identificarea talentelor în sport, artă, șah, abilități practice etc.) și de sprijinire a celor cu abilități și talente deosebite pentru a atinge excelența. Reconfigurarea ciclurilor de învățământ astfel încât toate traseele educaționale să permită accesul spre o formă superioară de formare, indiferent de profilul urmat.”