Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a anuntat o serie de masuri de ultima ora dupa ce romanii din toata tara au inceput sa se planga din cauza facturilor mari pentru electricitate si gaze naturale, spunand ca exista mai multe scenarii luate in calcul pentru a reduce preturile de consum.
Ministrul Energiei vorbeste deasemenea si despre o situatie in care a primit o factura prea mare pentru consumul inregistrat si pasii pe care i-a urmat pentru a rezolva situatia, recomandandu-le romanilor sa contacteze intai furnizorul, si apoi ANRE, intr-o asemenea situatie.
“Tocmai ce v-am spus, sunt foarte multe scenarii pe care le luăm în calcul, vor fi validate în prima şedinţă a coaliţiei, după care vom ieşi exact cu toate măsurile pe care le luăm. Acuma, haideţi să spunem exact ce am spus. Am spus ce aş face eu dacă m-aş găsi într-o situaţie de acest gen şi m-am găsit într-o situaţie de acest gen, am fost foarte sincer cu oamenii, m-am găsit de două ori în situaţie de acest gen.
Prima dată am reclamat furnizorului, cred că în urmă cu 3 ani de zile, nu s-a întâmplat absolut nimic, furnizorul m-a ignorat complet, am reclamat la ANRE, după reclamaţia la ANRE s-a rezolvat situaţia. A două oară, acelaşi lucru. Am reclamat furnizorului, s-a rezolvat de la furnizor. Vă spun ce fac eu.
Acuma, chiar am spus, nu recomand nimănui, nu pot să spun nimănui ce să facă, vă spun doar ce am făcut eu, pentru că eu cred că am avut dreptate, iar acea factură, acele lucruri care mi s-au întâmplat mie au fost făcute de furnizor în afara legii şi au încălcat legea.
Departe de mine gândul de a spune cuiva ce să facă sau să nu plătească, sau să plătească o factură. Nici n-aş putea. Şi am spus acest lucru. Am spus acest lucru, aseară, în emisiune. Nu spun că ceea ce am făcut eu trebuie să facă toţi.
Dar, astăzi, în şedinţa de guvern, a fost invitat şi a venit şi preşedintele Autorităţii de Reglementare şi ne-a spus inclusiv procedurile care trebuie. Oamenii trebuie să ştie că ANRE are un call-center foarte mare, poate prelua foarte multe apeluri.”