Virgil Popescu a anuntat in mod public deciziile de urgenta care au fost luate din cauza preturilor mari la gaze naturale si energie electrica, ministrul dezvaluind pentru toti romanii ce se intampla in momentul de fata dupa impunerea plafonarii, dar si a obligativitatii de a nu debransa oamenii.
Virgil Popescu face toate clarificarile de mai jos in ideea de a ii ajuta pe romani sa inteleaga felul in care sunt ajutati de catre Guvernul Romaniei in aceasta perioada foarte complicata in care multa lume a fost coplesita din cauza preturilor foarte mari pentru gaze naturale si energie electrica.
“Așa cum guvernul a promis, astăzi am introdus obligativitatea recalculării facturilor emise eronat de către furnizori; emise eronat, adică neaplicarea mecanismelor de plafonare și compensare. Furnizorii au obligația să le recalculeze fără penalități în termen de 15 zile și, de asemenea, pe perioada aceasta de 15 zile se suspendă inclusiv o eventuală plată a acestora.
De asemenea, pentru a preîntâmpina posibile/eventualele abuzuri ale vreunei părți față de clienți, pe perioada prezentei ordonanțe de urgență, de plafonare și compensare, sunt interzise, practic, debranșările. Exact ceea ce am promis am și făcut, începând de la data publicării în Monitorul Oficial a Ordonanței Ministerului Muncii prin care se modifică, se reintroduce – și domnul ministru o să vă spună – şomajul tehnic, se modifică și alte acte normative, respectiv Ordonanța 118 și Legea 259.
Toată lumea vorbeşte, 1 milion, 2 milioane. Eu aş vrea să văd raportul exact al Autorităţii pentru Protecţia Consumatorului şi al ANRE, ca să ştim exact. Există procedură, regulament special pentru aceste diferende între client şi furnizor, procedură stabilită de ANRE.
Dacă diferenţa de sumă este mai mare de 100 de lei, atunci, la cererea clientului, în termen de cinci zile, furnizorul are obligaţia de a efectua plata, dacă diferenţa e mai mică de 100 de lei, atunci se recuperează din factura următoare.
Există o chestie de tehnică legislativă, în plus faţă de ce v-am explicat, există în lege faptul că până la 31 iunie toţi consumatorii beneficiază… furnizorii au obligaţia să facă recalculare. Deci, lăsaţi-ne să finalizăm. Vă daţi seama că dacă este o soluţie care să …- şi eu sper să găsim soluţia – furnizorii vor recalcula pe toată lumea.”
This post was last modified on ian. 23, 2022, 8:54 AM 08:54