McDonald’s, unul din cele mai mari lanturi de fast-food din lume cu peste 37.000 de locatii in aproximativ 120 de tari din intreaga de pe glob, are peste 1.7 milioane de angajati, si deserveste peste 70 milioane de clienti anual.
McDonald’s este recunoscut ca un lant de restaurante cu meniuri accesibile populatiei, ofera totusi in unele dintre locatiile din intrega lume si gama larga de produse mai scumpe, destinata si celor care vor sa incerce diferite gusturi. De exemplu la locatiile din Danemarca se vinde un burger cu tematica japoneza, Denmark’s Homestyle x Henrik Jyrk Tokio Teriyaki, dezvoltat de bucatarul Henrik Jyrk, acesta fiindun produs care include rondele de ceapa, friptura de vita si sos teriyaki intr-o chifla briosa, totul la un pret de 9.55 dolari, care aduc si 802 calorii.
McDonald’s se remarca totusi si cu cel mai scump burger din lantul sau, acesta fiind Grand Chicken Special, vandut in Liban la pretul de 27.19 dolari. De cealalta parte, cel mai ieftin meniu care se gaseste in franciza McDonald’s se vinde in Kazaksthan, aici un Big Tasty putand fi cumparat la pretul de 3.05 dolari.
McDonald’s are in Europa cea mai mare parte a lantului de magazine din afara SUA, iar in Franta (inclusiv Monaco) se vinde un burger numit Signature Charolais & Sauce aux2 Moutardes, care contine carne de vita, mustar Dijon si L’ancienne, si branza Cheddar la pretul de 14.38 dolari. Israel spre exemplu are si ea unul dintre cei mai scumpi burgeri din lume, cu denumirea Mega Tokyo, acesta costand 13.48 dolari.
McDonald’s vinde in Germania un burger Signature Surf’n’Turf la pretul de 12.18 dolari, in timl ce in Olanda un meniu Double Quarter Pounder Voordeelmenu costa 12.54 dolari, dar Elvetia si Liechtenstein au in oferta un Big Tasty double bacon la pretul de 13.56 dolari.
In Romania unul din meniurile cele mai apreciate de consumatori este Big Tasty, care costa 4.29 dolari un pret apropiat de cel la care se gaseste in locatiile din Belarus sau Croatia.