Formula 1 ,cel mai important campionat de automobilism, isi va face debutul in 2022 cu cateva modificari foarte importante care vor face cursele mult mai intense, adica exact ceea ce isi doresc sutele de milioane de fani din intreaga lume.
Formula 1 ne-a adus in 2021 am avut unul din cele mai palpitante campionate din ultimii ani, iar asta a fost baza pentru implementarea unor schimbari inaintea sezonului 2022. Astfel una din cele mai importante modificari care se vor face asupra monoposturilor, ar fi ca acestea vor fi mai putin incarcate aerodinamic, avand o aripa fata mai simpla.
Formula 1 trebuia sa aiba revizuire trebuia sa vina in 2021, dar din cauza pandemiei COVID-19 a fost amanata pentru anul acesta. Noul pachet aerodinamic este facut pentru a oferi sansa pilotilor de a depasi mai des, facand cursele mai spectaculoase. Monoposturile vor fi echipate si cu jante de 18 inch si pneuri noi iar cockpitul va fi largit.
Formula 1 are impuse deasemenea si o serie de modificari de ordin financiar, astfel ca plafonul costurilor va fi redus de la 145 milioane de dolari in 2021 la 140 milioane in 2022, pentru a oferi conditii de concurenta mai echitabile intre echipe, chiar daca asta ar putea afecta substantial masinile.
Formula 1 nu va incepe inainte ca noile monoposturi sa fie testare, iar ele se vor desfasura in doua locatii diferite, Circuitul International Bahrain si Circuitul Barcelona – Catalunya, fiecare din aceste locatii gazduind o serie de trei pana la sase zile de teste. Locatiile au fost impartite la cererea echipelor, circuitul din Barcelona fiind o locatie traditionala pentru testele care se fac in fiecare an, avand in vedere ca este format dintr-o varietate de viraje care pot fi luate cu viteze mici, dar si foarte mari si dispune si de o portiune drepta lunga, unde se pot atinge viteze foarte mari.
O a doua runda de teste va avea loc la Bahrain, datorita beneficiilor logistice dar si tehnice, acesta fiind si circuitul care va deschide noul Campionat Mondial intre 18 – 20 martie 2022. Testarea masinilor se va face doar in zilele permise, putand rula tot felul de setari si programe pe care inginerii echipelor le doresc. Anvelopele vor fi furnizate de catre compania Pirelli, care le va oferi echipelor un numar egal de cauciucuri, suficiente pentru a face cate teste doresc, indiferent de numarul de tururi.
Editor M.E.D.