Lucian Bode: Masurile de Ultim Moment cu Schimbari in Legislatia Rutiera

Lucian Bode a anuntat in mod oficial o serie de schimbari foarte importante pentru Codul Rutier din Romania, schimbari care au fost cerute de foarte multa vreme, si care aduc sanctiuni mult mai dure pentru incalcarea reglementarilor care sunt impuse de catre legislatia din Romania acum.

Lucian Bode explica mai jos de ce a fost necesara implementarea acestor modificari pentru legislatia rutiera, iar in conferinta de presa de mai sus aveti detaliate si modificarile foarte importante care au fost facute, si despre care trebuie sa stie soferii care circula prin Romania in momentul de fata.

“Bună ziua, bine v-am regăsit. Am adoptat în şedinţa executivului de astăzi Ordonanţa Guvernului pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, privind circulaţia pe drumurile publice. Vreau să precizez de la început faptul că scopul legislaţiei rutiere este în primul rând acela de a proteja viaţa, integritatea şi sănătatea persoanelor care participă la traficul rutier sau se află în apropierea acestuia.

Acest act normativ este rezultatul unor consultări şi dezbateri aprofundate cu toţi cei interesaţi de creşterea nivelului de siguranţă a circulaţiei rutiere şi a participanţilor la trafic. Legislaţia rutieră suscită cred cel mai crescut interes din partea publicului de fiecare dată când i se aduc modificări şi completări, de aceea este important să clarificăm câteva aspecte.

 Unu, obiectivul de creştere a siguranţei rutiere, asumat de România prin PNRR, la capitolul reforme, de reducere a numărului de victime, persoane grav rănite şi decese, ale accidentelor rutiere cu 25% faţă de nivelul de referinţă 2019, termenul asumat fiind 2026.

Şi doi, toată siguranţa rutieră constituie o problemă gravă în România, nivelul acesteia fiind semnificativ mai mic faţă de media înregistrată în statele membre ale Uniunii Europene. Şi să vă dau câteva cifre. În anul 2021 s-a înregistrat o scădere a numărului accidentelor grave cu aproape 22% şi a persoanelor grav rănite cu aproape 31%, comparativ cu 2020, în timp ce numărul persoanelor decedate în accidente rutiere a crescut cu 8%, mai exact am ajuns la 1.778 de morţi în accidente rutiere în anul 2021.

În ceea ce priveşte atât contravenţiile constatate, cât şi infracţionalitatea sesizată la regimul circulaţiei pe drumurile publice, se remarcă un trend ascendent îngrijorător. Astfel, comportamentul actual în trafic al unor participanţi la trafic a impus o reevaluare a cadrului legal şi noi mecanisme de sancţionare a abaterilor prin raportare la gradul de pericol social al acestora.”