Tesla, constructorul american de automobile elctrice de inalta performanta, este una din cele mai bine cotate companii auto din lume dar si una din cele mai profitabile, incheind anul 2021 cu un profit de 2.3 miliarde de dolari in T4. Masinile companiei americane au crescut in popularitate in ultimii ani multumita numeroaselor facilitati in comparatie cu modelele concurente, a aparitiei modelelor mai accesibile, dar si a interesului tot mai mare pentru masini nepoluante.
Tesla a publicat recent rezultatele sale financiare pentru T4 2021, impreuna cu un raport deliat al activitatii sale, iar printre informatiile de acolo au parut si cateva surprize. Compania a anuntat ca a reusit sa eficientizeze productia de automobile si sa reduca substantial costul mediu de fabricare al unui autovehicul, ceea ce i-a adus, desigur, mai mult profit. Conform celor de la Tesla, costul mediu de fabricatie al unui model electric a ajuns la 36.000 de dolari in T4 2021, excluzand costurile pentru promovarea masinilor.
Tesla isi vinde cea mai ieftina masina, Tesla Model 3 la un pret de pornire de 44.990 dolari. Spre deosebire de Model 3, Tesla Model Y are un pret de pornire de 60 000 de dolari, iar cele mai scumpe modele sunt Tesla Model S, la pretul de 95.000 dolari, si Tesla Model X, la pretul de 105.000 de dolari.
Tesla ramane astfel increzatoare ca prin eficientizarea liniilor de productie ar putea duce pe viitor la o scadere substantiala a costurilor de fabricare a masinilor electrice: „Consideram ca prioectele noastre actuale care includ bateriile dar si alte componente ne vor ajuta sa continuam minimalizarea costurilor de productie” se arata intr-un comunicat Tesla.
Tesla ramane una din companiile cu cel mai mare profit in productia de autoturisme din lume, iar inginerii producatorului american fac tot posibilul sa reduca cat mai mult costurile fabricarii masinilor. Cu toate ca la inceputul fabricarii primelor modele ale companiei, o mare parte din industria auto era sceptica in privinta profitabilitatii, din cauza preturilor mari ale bateriilor, s-a dovedit pe parcursul anilor ca strategia Tesla functioneaza perfect si inspira si alti producatori de autoturisme din intreaga lume.