Ministrul Educatiei: Hotarare Oficiala cu Importante Schimbari pentru Scoli

Ministrul Educatiei Hotarare Oficiala Importante Schimbari Scoli

Ministrul Educatiei a confirmat in mod oficial pentru parintii din toata Romania o serie de schimbari foarte importante care vor fi impuse in scolile din toata Romania de catre autoritati, iar dupa cum puteti vedea mai jos, vorbim despre obiective care sunt descrise inclusiv in PNRR.

Ministrul Educatiei vorbeste despre o serie de schimbari pregatite pentru scoli in ideea de a imbunatati sistemul educational in urmatorii ani, insa pentru ca vorbim despre schimbari foarte importante, ele s-ar putea face intr-o perioada destul de lunga de timp.

“DIGITALIZARE: dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor și profesorilor, dezvoltarea unui ecosistem digital de educație, programe și educație pentru siguranța datelor și siguranță cibernetică. REZILIENȚĂ: mecanisme de adaptare rapidă la situații de criză, creșterea calității serviciilor școlare în zone dezavantajate, dezvoltarea de abilități privind reziliența/stima de sine între elevi și studenți, pregătirea elevilor pentru schimbări sociale și economice, combaterea bullying-ului.

CARIERA DIDACTICĂ: dezvoltarea unui profil de competențe, reforma formării inițiale, creșterea calității și a flexibilității. MANAGEMENT ȘI GUVERNANȚĂ: îmbunătățirea procesului de elaborare a politicilor publice, adaptarea guvernanței locale la capacitatea autorităților publice locale, profesionalizarea managerilor. FINANȚAREA SISTEMULUI de învățământ preuniversitar: adaptarea finanțării la nevoile reale, reforma finanțării în educația timpurie, creșterea absorbției fondurilor UE și creșterea nivelului finanțării.

INFRASTRUCTURA sistemului de educație: revizuirea standardelor pentru infrastructură și dotări, adaptarea rețelei școlare la evoluțiile demografice, dezvoltarea infrastructurii Învățământului Profesional și Tehnic în jurul unor poli de dezvoltare, școli verzi.

CURRICULUM ȘI EVALUARE centrate pe competențe, proiectare curriculară centrată pe competențe; creșterea flexibilității curriculare; monitorizarea și evaluarea curriculumului; fundamentarea de competențe transversale legate de educația pentru sănătate, pentru sustenabilitate, pentru democrație/societate, inclusiv din sfera educației financiare și juridice. Evaluarea elevilor/studenților va fi centrată pe competențe, dezvoltarea de standarde și descriptori, creșterea rolului evaluării în formarea cadrelor didactice, digitalizarea evaluării, asigurarea de feedback etc.

EDUCAȚIE INCLUZIVĂ DE CALITATE pentru toți copiii: creșterea accesului la educație a celor proveniți din medii dezavantajate, reducerea ratei de părăsire timpurie a școlii, programe de reintegrare școlară, pedagogie incluzivă, politici pro-echitate, servicii de consiliere.

ALFABETIZAREA FUNCȚIONALĂ prioritizarea alfabetizării funcționale în cadrul procesului educațional, curriculum bazat pe competențe care facilitează alfabetizarea funcțională. Îmbunătățirea rezultatelor PISA, TIMSS. PROMOVAREA EDUCAȚIEI STEAM: încurajarea participării elevilor la activități din zona STEAM, pregătirea cadrelor didactice pentru predarea de conținuturi STEAM, asigurarea dotărilor necesare pentru predarea materiilor STEAM, parteneriate externe relevante.”