Ministrul Educatiei confirma in mod oficial noi schimbari care sunt pregatite pentru scolile din toata Romania, ele vizand milioane de elevi din toata tara, iar asta deoarece prin intermediul fondurilor europene din PNRR va fi facuta o analiza a guvernantei sistemului e educatie.
Ministrul Educatiei spune ca un grup de experti ar urma sa caute problemele din sistemul de educatie, si sa prezinte solutii pentru imbunatatirea sa astfel incat elevii din Romania sa aiba parte de un act educational mai bun in toate scolile din tara in anii ce vor urma.
“Ministerul Educației va realiza o analiza sistemica a functionarii guvernantei sistemului de educatie, prin implicarea unui corp de experți, selectați in cadrul contractului de asistență tehnica. Analiza va reprezenta baza restructurării administrației sistemului și a stabilirii noului cadru de management al sistemului preuniversitar, în condițiile unei autonomii sporite a școlilor.
Analiza va contine un set de recomandări de restructurare sistemica și un plan de măsuri pentru operaționalizarea acestora. Creșterea calității actului educațional și atingerea obiectivelor de învățare propuse în școli depind de mediul de formare din acestea, deci implicit de managementul școlar.
Există tot mai multe dovezi că managementul școlar are un impact puternic asupra rezultatelor educaționale. În România, directorii școlilor au atribuții mai ales
administrative, practică înlocuită în majoritatea statelor OCDE cu un management axat preponderent pe atribuții cu impact direct asupra conținutului procesului educațional.Directorii moderni ai unităților de învățământ trebuie să-și asume o serie de roluri de conducere, inclusiv definirea obiectivelor unității de învățământ, urmărirea lecțiilor la clasă, pentru a oferi sfaturi pe care cadrele didactice le pot utiliza pentru a-și consolida practica, sprijinirea dezvoltării profesionale și colaborarea cu cadrele didactice și părinții în vederea îmbunătățirii procesului de învățare al elevilor.
Dezvoltarea de standarde pentru managementul școlar. Identificarea de competențe cheie necesare managerilor școlari necesare pentru buna organizare a procesului educațional. Reflectarea specificului local și/sau regional în formarea managerilor școlari. Dezvoltarea capacității de implementare efectivă, prin dezvoltarea de instrumente de evaluare a
performanței. Întărirea selecției inițiale și a formării managerilor școlari. Crearea unui model de selecție a managerilor școlari. Dezvoltarea de programe de formare pentru manageri școlari centrate pe crearea unei calificări distincte de lider/manager școlar, care să fie definită de achiziția unor competențe relevante.”
This post was last modified on feb. 25, 2022, 6:59 PM 18:59