Ministrul Educatiei a anuntat in mod oficial ca sunt pregatite noi schimbari foarte importante pentru scolile din toata Romania, iar ele vor fi benefice pentru toti elevii, iar asta deoarece profesorii ar urma sa treaca prin programe de formare a competentelor digitale in cursul anilor urmatori.
Ministrul Educatiei spune ca profesorii care vor fi dornici sa participe la aceste programe de formare vor avea ocazia de a invata cum sa foloseasca tehnologiile noi, dar si dispozitivele de ultima generatie care faciliteaza comunicarea online cu elevii, insa si utilizarea de materiale educationale digitale.
“Programul de formare va fi dezvoltat de ME, prin structurile/instituțiile abilitate, cu aportul specialistilor in domeniul educației și IT, astfel incat sa fie adaptat și focalizat pe asimilarea perspectivei europene asupra competențelor digitale cuprinse în Cadrul european de competențe digitale pentru cetățeni
(DigComp).
Toate cadrele didactice participante la formare vor fi îndrumate/consiliate și monitorizate pentru a utiliza noile competențe digitale dobândite în activitatea la clasă cu elevii, atât în sistem față în față cât și blended learning/online, chiar în condițiile reîntoarcerii la școală în format fizic. Programul de formare va fi organizat prin intermediul furnizorilor de formare continua autorizați, etapizat, la nivel național.
Programul de formare, național, va promova și ghida utilizarea eficientă a instrumentelor digitale și va oferi modelele de studiu pentru a personalizarea/adaptarea procesului de învățare. Cursul va avea o durată de min 100 de ore, organizate în module de formare, stabilita în funcție de adaptarea nevoii de formare și nivelului de competență ale diferitelor categorii de profesori cadre didactice (asociat nivelurilor de școlaritate, mediilor rezidențiale în care se desfășoară activitatea de predare etc).
Activitățile programului de formare sunt organizate în activităţi teoretice (60 ore), activităţi didactice practice online (30 ore) şi activități de evaluare online (10 ore). Investitia I8 reprezinta operaționalizarea reformei de digitalizare a educației, respectiv stabilirea legăturilor dintre profilul de competențe al profesorului, în special în ceea ce privește abilitățile digitale și curriculumul pentru formarea profesională inițială (FPI) și formarea profesională continuă (FPC) și curriculum-ul asociat cu formarea competențelor.
Stabilirea legăturii dintre profilul profesorilor și curriculumul din formarea inițială și cea continuă a cadrelor didactice se va iniția în prima etapa prin conținutul de formare care vizează îmbunătățirea competențelor de pedagogie digitală pentru minim 100.000 profesori.”