Ministrul Educatiei vorbeste despre schimbarile profunde pentru scolile din toata Romania, si milioane de elevi plus parinti, iar asta pentru ca vorbim despre o serie de masuri care au menirea de a rezolva multe dintre problemele care exista in unitatile educationale.
Ministrul Educatiei vorbeste mai jos despre unele dintre aceste schimbari profunde care sunt necesare pentru toate scolile din Romania, atat despre cele vechi, cat si despre cele noi care au aparut in timpul pandemiei de Coronavirus, care a dus la inchiderea multor unitati de invatamant din tara.
“Este vorba despre o reforma profunda care va avea si componente suparatoare pentru unii. Este vorba despre faptul ca in educatie rezultatele se pot vedea exclusiv pe termen mediu si lung. Este vorba despre faptul ca in educatie avem cele mai mari sisteme publice in orice stat. Sunt cele mai mari si cele mai inertiale.
O problema a sistemelor de educatie, mai pregnand sau mai putin pregnant manifestata, este aceea ca sistemele de educatie n-au reusit sa tina pasul cu evolutia societatii, si mai ales cu evolutia tehnologica. Evolutia tehnologica a fost foarte accentuala, foarte accelerata, sistemele de educatie nu au reusit sa se transforme in acelasi ritm.
Acum vede foarte bine, mai ales in aspectele evidentiate de catre aceasta criza sanitara, ca este nevoie de o evolutie a sistemului de educatie. Este nevoie sa punem accentul cu adevarat pe centrarea pe elev a educatiei, pe dezvoltarea de competente. A fost evidentiat foarte mult rolul competentelor digitale, pentru ca dupa incheiarea crizei sanitare, sistemele de educatie vor arata diferit.
Ele vor pune mult mai mult accent pe componente digitala, iar asta se va intampla cu, sau fara, voia noastra. Important este sa identificam acele domenii in care predarea online poate fi facuta intr-o maniera optima, pentru ca pe parcursul crizei sanitare in Romania, si in orice alt sistem de educatie din aceasta lume, predarea online s-a facut fortat.
In Europa, si nu numai, s-a evidentia faptul ca predarea online a fost o alternativa la a inchide total sistemele de educatie, a fost mai mult decat nimic. Niciun sistem de educatie nu a fost pregatit din perspectiva predarii online, care necesita minim 5 lucruri fundamentale.”