Ministrul Educatiei anunta pentru elevii Romaniei masuri extrem de importante care vizeaza scolile in care ei urmeaza cursurile, iar asta deoarece schimbari extrem de serioase sunt in plina pregatire, ele vizand felul in care se va face evaluarea, pentru a fi de ajutor in stabilirea calitatii actului educational.
Ministrul Educatiei spune ca aceasta evaluare are menirea de a vedea exact ceea ce asimileaza elevii, ce posibilitati de evolutie au, si nu doar atat, totul fiind legat de schimbari importante pentru manualele scolare in baza carora vor invata in cadrul cursurilor din clase.
“Important este sa avem evaluari echilibrate, intre evaluari sumative si evaluari formative. Important este sa avem o evaluare care sa ne redea competentele elevilor, nivelul de dobandire al competentelor, si deasemenea sa ne dea nivelul de progres al elevilor, sa nu mai existe o supraincarcare cu teme de casa, de exemplu, si nici cu evaluari care nu servesc decat la goana dupa note.
Un alt lucru foarte important in acest subiect ar fi acela al nevoii ca profesorii, cadrele didactice, sa transmita feedback direct si intr-o maniera regulata atat catre elevi, cat si catre parinti, sa fie notificati in legatura cu progresul in educatie, sa fie identificate disciplinele si locurile in care sunt pierderi, disciplinele in care elevul demonstreaza ca are aptitudini si interes, si are rezultate bune.
Acest lucru trebuie sa fie cunoscut de profesori, de elevi, si de parinti, este foarte important. Ultimul, dar nicidecum cel din urma, este curiculumul. Manualul este un instrument suport, este un instrument care a fost supraevaluat pentru ca, sigur am vazut exemple de buna practica in sisteme de educatie performante, in care manualul e integrat ca un manual auxiliar.
Integrarea ca manual auxiliar ar putea sa fie una dintre solutii. Dar manualul ramane totusi un instrument suport, important este ceea ce preda profesorul la clasa, continutul disciplinei. Important este si planul cadru, numarul de ore alocat saptamanal alocat fiecarei discipline, si numarul de discipline.
Rolul comprehensiv al educatiei trebuie sa ramana. Trebuie sa intelegem ca exista aceasta nevoie justificata de a avea si educatie financiara, si educatie juridica, si educatie pentru sanatate, si educatie rutiera, si educatie pentru alimentatie sanatoasa, toate aceste educatii sunt importante.”