Ministrul Educatiei: Hotarari de Ultim Moment care Modifica Scolile pentru Elevi

Ministrul Educatiei Hotarari Ultim Moment Modifica Scolile Elevi

Ministrul Educatiei a anuntat o serie de hotarari de ultim moment care sunt gandite pentru a aduce modificari foarte importante in scolile din Romania pentru milioane de elevi, iar asta deoarece urmeaza sa fie facuta o reorganizare a inspectoratelor scolare judetene, conform PNRR.

Ministrul Educatiei explica mai jos tot ceea ce ar trebui sa stie parintii din toata tara in legatura cu aceste modificari foarte importante, iar asta pentru ca ele ar trebui sa fie facute in cursul anilor urmatori, totul pentru a imbunatati sistemul de invatamant in cursul urmatorilor ani de zile.

“Pornind de la analiza funcțională a sistemului educațional în ansamblu, Ministerul Educației va reorganiza ISJ-urile, pentru a le eficientiza activitatea și pentru a permite o mai bună colaborare între acestea și conducerea unităților de învățământ preuniversitar.

La nivelul guvernanței sistemului de educație se vor restructura atribuțiile unora din instituțiile subordonate ME, prin înființarea Direcțiilor Județene de Asigurare a Calității și Inspecție Școlară (în subordinea ARACIP), care vor avea atributii de inspectie școlară si evaluare instituțională, autorizare si acreditare si a Centrelor Județene pentru Învățământ Preuniversitar (fostul ISJ).

Vor functiona ca structuri cu atribuții de administrare a sistemului preuniversitar, in vederea creșterii treptate a autonomiei unităților de învățământ, îmbunătățirii managementului procesului educațional, prin renuntarea la cel preponderent administrativ, separării rolului de inspecție școlară (instituțională, a cadrelor didactice sau a managementului) de rolul asociat atribuțiilor de coordonare, îndrumare, administrare și sprijin.

Această reorganizare, cumulată cu nevoia profesionalizării managementului instituțiilor de învățământ preuniversitar de stat, prin separarea procesului administrativ de cel educațional, prin metodologii de evaluare și examinare a managerilor din educație și training specializat, va conduce la creșterea capacității manageriale de răspuns la toate tipurile de provocări apărute și va crește reziliența sistemului.

Obiectul pilotării celor 60 școli îl constituie intervenţii educaţionale inovative, modele curriculare şi de carieră didactică, practici inovative care pun în valoare viziuni şi practici profesionale experimentate şi împărtăşite, cu impact asupra şcolii ca organizaţie, care învaţă: elemente inovative la nivel de curriculum (noi modele/tipuri de teste/subiecte/itemi din structura examenelor/evaluărilor naţionale, modalităţi de organizare/predare-învăţare a unor discipline de studiu din trunchiul comun, o nouă disciplină în oferta de
curriculum la decizia şcolii, o nouă disciplină de studiu care propune abordări transversale, alte documente curriculare care necesită calibrare).”