Ministrul Educatiei a dezvaluit in mod oficial o masura foarte importanta care vizeaza scolile si milioanele de elevi din toata tara, iar asta pentru ca vorbim despre o decizie care vizeaza crearea unui program special de formare si indrumare pentru managerii si inspectorii scolari.
Ministrul Educatiei explica in cadrul PNRR cum ar urma sa fie facut si derulat acest program special menit sa imbunatateasca sistemul educational din Romania, iar mai jos aveti toate detaliile importante in legatura cu aceasta investitie care ar urma sa fie facuta cu bani europeni.
“În vederea creșterii capacității sistemului de management al sistemului de educație si creșterea autonomiei școlilor va fi elaborat un plan de măsuri. Planul va operationaliza recomandările rezultate din analiza functionala sistemica. Pe baza recomandărilor planului se va concepe un program de formare pentru directori, managerii școlari și inspectorii cu funcții de conducere, pentru profesionalizarea managementului educațional.
Formarea inspectorilor cu funcții de conducere și a managerilor școlari va urmări promovarea unor elemente de leadership și management instituțional, financiar și de resurse umane, de administrație și de legislație, pentru a contribui la dezvoltarea capacității instituției de învățământ pe care o conduc de a crește performanțelor elevilor pentru profesionalizarea managementului eficient al informației și al resurselor umane și financiare, vizând dezvoltarea instituțională.
Programul de formare și coaching pe management pentru manageri și inspectorii cu funcții de îndrumare și control va urmări în mod special crearea acelor competențe necesare administrării sistemului de educație într-un mediu descentralizat, prin intermediul furnizorilor acreditați de formare profesională se va derula cu experți în HR, o perioadă de un an și jumătate.
Pe baza recomandărilor din planul de măsuri se vor stabili reperele pilotării în 60 școli a noilor modele de guvernanta școlară. Unitățile de învățământ cu statut de unități pilot pot aplica la clasă arhitecturile curriculare diferite de actualele planuri cadru în vigoare, pentru a testa impactul unor modificări sistemice, cu scopul de a le ajusta, corecta și adapta în funcție de nevoi, înainte de scalarea acestora.
Școlile pilot sunt selectate de către Ministerul Educaţiei, în contextul unor intervenţii sistemice, în diverse domenii – curriculum, etică şi integritate, evaluare şi examinare, combaterea şi prevenirea violenţei în mediul şcolar,
inclusiv combaterea şi prevenirea bullying-ului, asigurarea accesului la educaţie prin suport alimentar, prin dispozitive electronice adecvate învăţării în sistem blended learning/online etc.“