Sorin Cimpeanu a anuntat o decizie de ultim moment pentru milioane de elevi din Romania care urmeaza cursurile din toate scolile tarii, ministrul confirmand in mod oficial hotararea de a se organiza Saptamana Verde in scolile din tara, daca vor fi si conditii de mediu pentru asta.
Sorin Cimpeanu vorbeste deasemenea mai jos depre tezele care vor fi date de catre elevii din scoli inclusiv in aceste module, dar si evaluarile standardizate sumative si predictive, doua elemente extrem de importante pentru evolutia scolilor din tara noastra.
“Avem o altă noutate: alături de săptămâna “Școala Altfel”, avem și Săptămâna Verde. Profit şi de prezența ministrului mediului. Această săptămână va putea să fie introdusă în structura – și am agreat că va fi introdusă – în structura anului școlar 2022-2023, în modulele 4 şi 5 de învățare.
Modulele 4 și 5 – școlile vor avea libertatea să își aleagă, în funcție și de condițiile meteo și de alte specificități locale, să fie “Săptămâna Verde” în modulul 4 și “Școala Altfel” în modulul 5 sau “Săptămâna Altfel” în modulul 4 şi “Săptămâna Verde” în modul cinci.
Repet, depinde și de condițiile climatice, pentru că am pus la punct împreună cu domnul ministru al mediului încă de anul acesta, când, deși nu există în structura anului școlar o “Săptămână Verde”, împreună vom avea acțiuni de mobilizare a elevilor pentru activitățile de mediu. Închei printr-un lucru pe care îl apreciez ca fiind, de asemenea, de interes.
Având în vedere relevanța tezelor semestriale, având în vedere această structură a anului școlar, care se bazează pe cele cinci module de învățare, alternate cu perioade de repaus, intenționăm să revizuim regulamentul de organizare și funcționare din învățământul preuniversitar, în sensul renunțării la obligativitatea acestor teze semestriale. Renunțării. Sunt convins că fiecare profesor știe bine, uneori știe foarte bine când să își planifice acestei evaluări pe parcurs, de-a lungul anului școlar, coroborat și cu această structură pe 5 module.
De asemenea, am luat act și de solicitarea elevilor, pe care o susțin, aceea a unei evaluări standardizate, sumative, la final de an școlar și solicită elevii și o evaluare standardizată, predictivă, la început de an școlar. Este un model pedagogic pe care îl avem în atenție și împreună cu specialiști în ştiințele educației, îl vom analiza și îl vom implementa încă din anul școlar 2022-2023, prin modificarea ROFUIP. Vă mulțumesc. Am încercat să sintetizez cât am putut de bine.”