Ministrul Educatiei a dezvaluit in mod oficial o serie de hotarari care vor aduce schimbari fundamentale pentru scolile din toata Romania, pe care le vor resimti milioanele de elevi care le urmeaza cursurile, iar mai jos puteti vedea despre cum se va modifica planul cadru pentru invatamant.
Ministrul Educatiei spune ca toate aceste schimbari fundamentale pe care le pregateste institutia pe care o conduce, vor fi implementate incepand cu septembrie 2023, un moment din care ar trebui sa vedem si multe alte modificari majore pentru sistemul de invatamant din Romania, conform oficialului.
“Lucrurile pot sa functioneze doar integrat, degeaba ai schimbari de forma, daca nu ai schimbari de continut. Schimbarile de continut inseamna, asa cum am spus din prima zi a mandatului meu de ministru, care era in decembrie 2020, se vor face prin planuri cadrul noi pentru liceu, refacute pentru gimnaziu, valabile din septembrie 2023.
Se lucreaza de multa vreme pe grupuri de lucru specializate pentru curiculumul pentru fiecare disciplina, si pentru planurile cadru pentru clasa a 9-a, a 10-a, a 11-a, a 12-a de liceu. A fost incheiat un ciclu complet pe planul cadrul si curiculumul revizuit pentru ciclul 1 si gimnaziu, de la clasa 1, la clasa a 8-a.
Din pacate constatarea a fost ca nu s-au atins obiectivele, din acest motiv vor fi revizuite si planurlle de invatamant primar si gimnaziu. Manualele vor suferi schimbari din 2 perspective, in primul rand atunci cand ai un curiculum nou, un continut nou, evident ca ai nevoie si de manuale noi pentru elevii din scoli.
In al doilea rand, in septembrie 2023 imi place sa cred ca va fi implementat deja acest sistem de promovare a digitalizarii, si va fi suficient sa avem manuale electronice. Ele daca sunt disponibile pentru toti copiii, pentru toti profesorii, inseamna ca avem deja un lucru foarte important, din aceste doua perspective ele vor suferi schimbari.
Ele trebuie sa fie adaptate cerintelor pentru simplificarea curiculumului, si de deprinde a competentelor care sunt corect definite. Calea pentru a ajunge la aceste competente, se pare, ca nu a fost deloc cea mai buna, iar criza sanitara nu ne-a ajutat deloc, dimpotriva a accentuat problemele pe care le aveam deja in sistemul de educatie.”