Ministrul Educatiei le vorbeste milioanelor de elevi si parinti din toata Romania despre motivele schimbarilor radicale care au fost anuntate pentru toate scolile din tara noastra, iar dupa cum puteti vedea, scopul este de a imbunatati substantial sistemul de invatamant in cursul urmatorilor ani de zile.
Ministrul Educatiei vorbeste despre faptul ca semestrele nu dispar, dar si despre felul in care profesorii trebuie sa primveasca evaluarile elevilor catre care incearca sa transmita materia pe care acestia trebuie sa o invete, ideile fiind unele extrem de importante pentru un sistem ca al nostru.
“Nu am o explicatie alta decat bulversarea sistemului de educatie generata de catre aceasta criza sanitara vreme de doi ani. Nu cred ca este o vina a profesorilor, sau o vina a elevilor, sau o vina a parintilor, nu, este o consecinta a unei stari de fapt care a afectat o intreaga planeta, pe toate sistemele de educatie.
O precizare foarte importanta, nu vreau sa se inteleaga ca prezentand acest concept care sta in picioare in fata oricarei teorii din perspectiva pedagogiei moderne, nu doar din ceea ce sustin expertii romani in stiintele educatiei, de impartire pe 5 module, sa nu se inteleaga ca se vor inlocui semestrele cu 5 randuri de evaluari, sau ca va fi nevoie de 5 medii.
Vor ramane 2 semestre, sau chiar unul singur, ramane de discutat. Daca vor ramane semestrele si expertii in stiintele educatiei vor avea argumente pentru ca mediile semestriale sa se pastreze, se vor pastra. Daca nu vor fi argumente, si se vor inlocui cu alte forme de evaluare, mai relevante in interesul elevilor, se vor adopta aceste forme.
Discutia este deschisa, si vor fi facute in luna aprilie cu toti cei implicati in procesul de educatie. In luna aprilie vom avea modificarile la ROFUIP in care vom discuta si despre propunerea in care am asumat-o de a renunta la tezele semestrial in toate scolile din Romania.
Marea majoritate a profesorilor din Romania stiu sa faca foarte bine, fiecare pentru disciplina pe care o gestioneaza, evaluarea ritmica, evaluarea pe intreg parcursul anului scolar. Stiu sa faca acest lucru, si il fac, iar asta este esential. Va trebui sa avem si un feedback, pe care sa-l trimitem elevilor, parintilor, cu privire la rezultatele acestei evaluari ritmice.”