Ministrul Educatiei anunta pentru milioanele de elevi si profesori din toata Romania noi schimbari extrem de serioase si importante care vor fi facute in cadrul scolilor, iar asta pentru ca atat in cadurl examenelor nationale, cat si in cadrul testarilor din scoli vor fi modificate metodele de corectare.
Ministrul Educatiei spune ca la nivel de examene nationale, se va pune accent mai mare pe corectare in alte judete decat cele in care se dau examenele, iar in cazul testarilor din scoli, se va pune accent pe feedback pentru fiecare dintre segmentele lucrarilor, pentru a se sti unde exista deficientele cele mai mari.
“Romania Educata, si vointa noastra, asta este, sa existe aceasta schimbare (n. red. privind stilul de corectare a examenelor nationale). Pana atunci, insa, nu putem sa stam pe loc, si pana atunci ne dorim sa avem o modificare care sa nu antreneze elevul, pentru ca elevul nu este intereast care sunt profesorii care ii corecteaza lucrarea la Bacalaureat, nu va fi cu nimic afectat daca distributia lucrarii lui se va face electronic catre 2 profesori corectori.
Nu va fi afectat daca rezultautl va fi pe fiecare item in parte, si nu va fi in singur rezultat global. Pana acum un elev stia ca a luat 6 la matematica. Poate acel 6 era format din 10 la algebra si 2 la geometrie. E clar ca 2 la geometrie e locul in care trebuie sa insisti.
Este un exemplu simplist, dar colectarea item-urilor pe fiecare subiecte prin digitalizare este un element extrem de important pentru fundamentarea deciziei la nivel de sistem, si este foarte important pentru feedback-ul pe care il oferim fiecarui elev si fiecarui parinte, care va sti unde sunt punctele tari, si punctele slabe ale fiecarui copil.
Acest lucru vreau sa se faca, dar repet, acest lucru nu va afecta elevul, dupa cum in 2015, daca va amintiti, sunt ministrul care a initiat pentru prima oara corectura incrucisata intre judete. Pana atunci lucrarile se dadeau intr-un centru de examen intr-un judet, si se dadeau in acelasi judet.
Elevul, in anul 2015 nu a suferit cu nimic daca lucrarea lui a fost sustinuta in punctul A, si a fost corectata in punctul B, fie ca acesta este dincoace, sau dincolo de limita de judet, nu il intereseaza pe elev, nu il afecteaza in vreun fel cand vine vorba despre nota finala.”