Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, vorbeste pentru toti romanii despre o serie de initative extrem de importante pentru infrastructura rutiera si feroviara din Romania, mai ales in contextul in care invazia Ucrainei influenteaza in mod negativ economia Europei, si tara noastra poate juca un rol vital la nivel regional.
Sorin Grindeanu vorbeste mai jos, si in clipul de la final, despre rolul Romaniei in regiune, dar separat vorbeste si despre initierea unor proiecte de infrastructura rutiera in diverse regiuni din tara, plus unele probleme care tin de caile ferate din Romania, si solutiile care ar urma sa fie implementate in aceste situatii.
“Rolul României în regiune este din ce în ce mai important! Invazia rusă din Ucraina influențează negativ economia Europei. În acest moment infrastructura românească poate reprezenta ajutorul vital de care au nevoie inclusiv țările din afara Uniunii Europene.
Încă un exemplu de bune practici! Astăzi a fost dat ordinul de începere pentru construcția Variantei de ocolire Beclean, județul Bistrița-Năsăud! Este unul dintre obiectivele de interes regional care vor fi construite prin colaborarea dintre autoritățile centrale și cele locale. Protocolul a fost încheiat între CNAIR și Primăria Beclean în anul 2021.
CNAIR a finalizat exproprierile și a emis rapid autorizația necesară demarării lucrărilor. Primaria Beclean a plătit realizarea Studiului de Fezabilitate, s-a ocupat de contractarea proiectării, a execuției și a gestionat toate etapele specifice unui proiect de infrastructură rutieră. Reușim, astfel, împreună să construim această Variantă Ocolitoare, dar să și dăm încredere autorităților locale că pot implementa proiecte de interes regional.
Drumurile naționale 17 C și 17 D trebuie să intre rapid în faze de execuție! La rectificarea bugetară vom aloca sumele necesare acestor investiții! Vreau ca promisiunile pe care le fac să se materializeze. Multe gări din România arată ca după război!
La Ministerul Transporturilor lucrăm la cadrul legal pentru transferul gărilor de la CFR în administrarea autorităților locale, care doresc să le preia și să le modernizeze. O altă mare problemă este cea a terenurilor aflate în administrarea CFR. Acele terenuri adiacente liniilor de cale ferată care încurcă proiectele locale. Toate aceste situații vor fi reglementate!”