Ministrul Educatiei a luat o serie de hotarari de ultima ora care aduc foarte multe schimbari extrem de importante in scolile din toata Romania, iar conform informarilor facute recent, ele ar urma sa fie aplicate chiar din 2022, daca vor fi adoptate la nivel guvernamental intre timp.
Ministrul Educatiei vorbeste mai jos despre cateva dintre obiectivele pe care strategia nationala de educatie parentala le va avea, fiind una dintre cele mai mari si mai importante schimbari care vor fi facute in scolile din toata Romania in cursul urmatoarelor luni, daca totul va fi adoptat.
“Obiectivul specific: Constituirea şi asigurarea funcţionalităţii unui sistem național integrat şi coerent, intersectorial de dezvoltare a abilităților şi competențelor parentale. În vederea realizării acestui obiectiv se vor întreprinde următoarele măsuri.
Elaborarea de politici la nivel naţional şi local, a cadrului legal şi normativ privind crearea şi dezvoltarea sistemului intersectorial de dezvoltare a abilităţilor şi competenţelor parentale, ca prioritate naţională şi ca sistem. Elaborarea de politici la nivel naţional şi local, a cadrului legal şi normativ privind crearea şi dezvoltarea sistemului intersectorial de dezvoltare a abilităţilor şi competenţelor parentale, ca prioritate naţională şi ca sistem care se adresează tuturor categoriilor de părinţi şi tineri (ca viitori părinți).
Elaborarea planului național de acţiuni privind dezvoltarea abilităților și competențelor parentale. Crearea şi aprobarea unui mecanism de colaborare intersectorial la nivel central şi local în vederea diversificării şi flexibilizării serviciilor destinate familiei şi părinţilor, în funcţie de necesităţile identificate la nivel de comunitate, incluzând teme specifice precum: părinții copiilor cu un
comportament dificil, părinții copiilor consumatori de droguri etc.
Desemnarea unei autorităţi centrale cu rol determinant în monitorizarea şi evaluarea procesului de implementare a sistemului de educaţie parentală la nivel central şi local. Dezvoltarea infrastructurii prin conversia, dezvoltarea, utilizarea unor structuri, servicii deja existente, cum ar fi centrele de resurse pentru părinţi, centrele de resurse şi informare, centrele de documentare şi informare, serviciile de asistenţă psihopedagogică, centre de sănătate prietenoase tinerilor, școli ale părinților etc..
Implicarea instituțiilor de cercetare şi a specialiştilor în domeniu în realizarea unor studii privind parentalitatea pozitivă, serviciile şi programele care se adresează părinţilor şi tinerilor ca viitori părinţi. Elaborarea unei baze de date naţionale cu furnizorii de formare în domeniul educaţiei parentale, programele şi serviciile existente.”