Ministrul Educatiei a luat o decizie extrem de importanta care se va aplica pentru toate scolile din Romania si va avea un impact mare asupra unui numar foarte mare de elevi, parinti si profesori, iar asta pentru ca v-am spus inca de ieri despre gradatatia de merit care se va acorda conform ordinului nr. 3.551 din 7 aprilie 2022.
Ministrul Educatiei a semnat un ordin care stabileste cum se acorda aceasta pentru profesorii din Romania, de cand, dar si in ce conditii, iar mai jos aveti continuarea conditiilor in cadrul carora profesorii pot primi aceasta gradatie de la statul roman.
“Gradația de merit se atribuie începând cu data de 1 septembrie 2022. Gradația de merit se calculează raportat la norma didactică de bază conform actului de numire/transfer/repartizare pentru personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare și control, respectiv la norma de bază conform actului de numire/transfer pentru personalul didactic auxiliar.
Personalul didactic din învățământ beneficiar al gradației de merit, pentru care aceasta încetează de drept la 31 august 2022, poate participa la un nou concurs. Personalul didactic care se pensionează nu mai beneficiază de gradație de merit de la data încetării de drept a contractului individual de muncă.
Conform prevederilor art. 56 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare aplicabile pentru personalul didactic auxiliar, respectiv conform prevederilor art. 284 alin. (2^1) din Legea educației naționale nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare, aplicabile personalului didactic de predare, de conducere, îndrumare și control.
Personalul didactic titular menținut în activitate, în funcția didactică, peste vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2022, în condițiile prevăzute la art. 284 alin. (6) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, beneficiază de gradație de merit până la încheierea perioadei de acordare a gradației de merit, dar nu mai mult de încheierea perioadei de menținere ca titular în învățământul preuniversitar.
Pentru personalul didactic titular care, ulterior obținerii gradației de merit, beneficiază de rezervarea postului, în condițiile art. 255 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, dar fără plata gradației de merit, la revenirea pe post se reia plata gradației de merit pentru restul perioadei până la împlinirea celor 5 ani de plată efectivă, cu încadrarea în numărul maxim de gradații de merit aprobate pentru anul respectiv la nivelul județului/municipiului București în care a revenit. În situația în care nu este posibilă reluarea plății la revenirea la post, aceasta rămâne suspendată până la data de 31 august al anului școlar în curs și se reia începând cu data de 1 septembrie a următorului an școlar, până la împlinirea celor 5 ani de plată efectivă.”