Ministrul Educatiei a facut un foarte important anunt de ultima ora care vizeaza toate scolile din Romania in momentul de fata, iar asta deoarece a fost luata decizia de a se face proiecte pilot pentru evaluare standardizata in toate clasele anilor 1 – 7 si 9 – 11, in perioada urmatoare, conform declaratiei de azi.
Ministrul Educatiei explica mai jos care este rolul acestei evaluari standardizate, dar si cum ar trebui sa fie ea facuta pentru ca elevii din toata tara sa poata participa la aceste teste speciale, iar informatiile adunate in baza lor sa fie cu adevarat utile pentru scopul in baza caruia este realizat acest test foarte important.
“Avem in pregatire pentru urmatorii ani, in masura in care reusim in scurt timp sa analizam un proiect de ordin de ministru prin care sa reglam evaluarea standardizata, pentru inceput la nivel pilot, mai intai la nivelul elevilor din clasele 1 – 7, iar mai apoi 9 – 11, fara elevii din clasele terminale.
As vrea sa il executam rapid, sa il facem operational, rapid inseamna in urmatoarea perioada, in asa fel in cat in luna iunie, cu ajutorul partenerilor nostri, catre care lanseze invitatia de parteneriat, de colaborare, pentru acest proiect, sa putem administra aceste evaluari standardizate la limba romana, matetematica, prin teste care nu vor genera nici note, nici calificari.
Ele vor fi un instrument extrem de important pentru a vedea intr-o maniera profesionista, la nivel global, dar si la nivel individual, unde exista puncte tari care sa poata fi sustinute, unde exista puncte care slabe care sa faca obiectul unor actiuni remediante. Impreuna cred ca putem gandi un sistem in care pentru sistemul primare durata sa fie de 15 – 30 de minute, pentru ca nu vrem baterii de teste extrem de complicate care sa streseze elevii.
Pentru invatamantul gimnazial si liceal sa fie teste rezolvabile in termen de 60 de minute. Stiu ca se poate face, este extrem de laborios. Repet, este un pilot in acest moment pron colaborarea dintre profesionistii din minister si cei care sunt deja specializati in administrarea acestor evaluari.
Aceasta este o modalitate de a vedea unde suntem. Pentru a rezolva o problema trebuie sa avem pe de o parte informatii relevante la nivel de sistem, insa in acelasi timp si date relevante pentru fiecare elev. Acestea din urma imbraca forma unui raport narativ.”