Ministrul Educatiei a anuntat o serie de extrem de importante decizii de ultima ora care se vor aplica in scolile din toata Romania, iar asta pentru ca urmeaza sa fie puse in aplicare masurile pentur imbunatatirea sistemului educational, iar schimbarea planului cadru si al curicumului sunt obiective importante.
Ministrul Educatiei spune deasemenea ca renuntarea la teze le va oferi profesorilor mai mult control asupra modului in care evalueaza elevii, in special cand vor fi implementate inclusiv evaluarile standardizate menite sa ii ajute sa inteleaga mai bine ce fel de lacune exista in asimilarea materiei in randul elevilor din clase.
“Am spus ca este necesara revizuirea planului cadrul si a curicumului pentru a nu mai fi atat de incarcata si pentru a selecta acele aspecte care sunt relevante pentru competentele copiilor. Din punct de vedere administrativ ne intereseaza sa existe la finalul anului scolar o singura medie, medie pe semestrul 1 pe care nu o folosea nimeni, si media finala, generala.
Tezele, am spus ca se renunta la obligativitatea tezelor si se sustine profesorul sa aiba o evaluare ritmica, pe parcursul intregului an scolar, daca profesorul considera necesar si important pentru disciplina pe care o preda sa aiba o evaluare sub forma scrisa la mijlocul anului, echivalenta cu teza semestriala, nu il impiedica nimeni.
Am spus ca se renunta la obligativitate, dar profesorul trebuie sa fie lansat sa evalueze disciplina ritmica pe parcursul intregului an scolar fara constrangeri stupide, administrative, centralizate, “neaparat la data de sa aiba 5 note”. Sa avem incredere in profesori ca stiu sa dea note. Ei si-au construit, orice curiculum la orice disciplina este construit pe unitati de invatare.
Profesorul stie exact cadenta de invatare, stie cand sa evalueze, stie daca sa evalueze prin lucrari scrise, sau prin ascultarea la tabla interactiva a fiecarui elev, stie cel mai bine. Ne intereseaza administrativ sa avem o medie generala la final de an scolar. Pentru asta avem o serie de evaluari anterioare.
Iata evaluarile standardizate nu sunt evaluari sumative, “la sfarsit te vedem ce stii”. Acestea sunt evaluari formative, pe parcurs vedem cum sta elevul, nu ii dam neaparat note, si nu facem ierarhii, dar eu ca profesor vad unde trebie sa intervin mai mult, pentru ca la finalul anului scolar sa intervin pentru ca elevul sa aiba acele competente pe care le-am dorit.”
This post was last modified on mai 18, 2022, 7:37 PM 19:37