Sorin Cimpeanu a facut un anunt extrem de important pentru profesorii din toata Romania, dar vorbeste in acelasi timp si despre problemele din scolile tarii noastre, afirmand in primul rand ca profesorii ar trebui sa isi faca PFA-uri pentru a plati taxe si impozite pentru meditatiile pe care le sustin in afara scolii.
Sorin Cimpeanu vorbeste deasemenea si despre problema inechitatii in invatamantul din Romania, insa si despre banii care sunt alocati pentru rezolvarea marii probleme a abandonului scolar, subiecte extrem de importante pentru care exista fonduri substantiale alocate prin PNRR deja.
“Fara sa depasesc limitele de competenta ca ministru, cred ca este o solutie de bun simt (n. red. ca profesorii sa isi faca PFA). Daca ai dorinta si energia necesara prestarii acestor activitati, este o modalitate transparenta de a iti face PFA si de a plati impozitul aferent, repet, activitatile educationale sunt scutite de TVA.
Nu, pentru ca meditatiile sunt un lucru curent in orice sistem de educatie (n. red. intrebat daca sistemul de invatamant poate fi imbunatatit pentru a se elimina meditatiile), pana la cele mai bune sisteme de educatie, in Statele Unite, Japonia, Franta, stiu exemple concrete, deci se practica acest sistem de meditatii.
Problema noastra este sa nu incarce etica, sa nu intri intr-un conflict de interese, sa faci meditatii acasa, si in acelasi timp sa notezi la clasa copiii. Obiectivele principale pe care le avem sunt in egala masura sustinerea performantei, cat si accesul echitabil la educatie, echitatea educatiei.
Este, daca vreti, accesul inechitabil la educatie de caltiate, principala problema a sistemului de invatamant romanesc. Meditatiile nu sunt de natura sa produca, sa sprijine, rezolvarea problemelor de echitate, din pacate. Ele sunt un lucru, asa cum am spus, pe care nu poti sa il impiedici, nu poti sa impiedici un parinte sa investeasca in educatia propriului copil.
In acelasi timp va spun ca nu sunt genul de activitati care rezolva problemele de acces echitabil la educatie. Asa cum avem pentru prima oara investitii integrate de 500 de milioane de euro pentru reducerea abandonului scolar, pentru activitati remediale, pentru activitati pe diverse paliere. Asa cum avem actiuni pentru micsorarea diferentelor enorme dintre urban si rural din perspectiva abandonului scolar, din perspectiva calitatii, aceste acestea sunt amsurile structurale pe care trebuie sa le luam pentru sustinerea echitatii.”