MInistrul Educatiei: Extrem de Importanta Masura de Ultim Moment Luata pentru Elevi

MInistrul Educatiei Extrem Importanta Masura Ultim Moment Luata Elevi

Ministrul Educatiei explica una dintre cele mai mari si mai importante schimbari care au fost facute pentru milioane de elevi din toata Romania, una despre care ar trebui sa stie extrem de multi dintre ei in aceasta perioada, iar asta pentru ca se detaliaza modul in care se fac evaluarile standardizate.

Ministrul Educatiei spune ca a insistat pe ideea de a li se permite copiilor din gimnaziu, sau mai mici, sa isi foloseasca propriile dispozitive pentru a sustine testele, astfel incat nivelul de stregenerat sa fie minim, iar ele sa fie cat mai prietenoase si usor de rezolvat.

“Dorim sa mutam accentul de pe note pe evaluarile de competente. Asa cum am spus, competenta presupune si cunostinte care pot fi usor evaluate prin note de la 1 la 10, dar si abilitati si aptitudini pentru care este dificila evaluarea printr-un sustem numeric de la 1 la 10, mai ales componenta de atitudine.

Testele standardizate ne arata o deschidere a scolii catre obiectivul de a deveni mai prietenoase, si mai atractive pentru elevi. Ar trebui sa ne arate care sunt acele competente pe care profesorii sa insiste. Ar trebui sa genereze o constructie mai usoara a planurilor de invatare individualizata, astfel incat elevii sa dobandeasca competentele care constituie un obiectiv pentru fiecare disciplina.

Conform asigurarilor pe care le-am primit de la fiecare inspectorat scolar judetean, care a inclus 7 scoli la nivelul fiecarui judet, respectiv al sectorului din municipiul Bucuresti, toate scolile au asigurate aceste dispozitive pentru sustinerea testelor. In momentul in care administram aceste teste elevilor din invatamantul primar, cred ca e natural sa le permiti, sa-i incurajezi, sa-si foloseasca propriile dispozitive cu care sunt obisnuiti.

As vrea sa fim onesti si sa ne gandim fiecare dintre noi la acea componenta de stres pe care o avem in momentul in care suntem pusi in fata unui device nou. Deci un copil de 6 ani pus in fata unui PC prin grija scolii are o sursa suplimentara de stres in raport cu a-i permite, daca doreste, sa-si utilizeze propriul device, propriul telefon.

Am insistat pe acest lucru, iar asta face parte din instructiunea pe care am trimis-o pentru ca aceste adminsitrari trebuie sa fie prietenoase. Simplul fapt ca le impui acelor copii sa se aseze in fata unor calculatoare, laptop-uri cu care nu sunt familiarizati induce o sursa de stres, iar obiectivul e ca ele sa fie prietenoase.”