Ministrul Sanatatii a luat o decizie extrem de importanta care aduce o serie de schimbari de ultima ora care vor avea impact pentru milioane de romani, iar asta deoarece au fost facute modificari pentru normele tehnice privind curatarea, dezinfectia si sterilizarea in unitatile medicale publice si private.
Ministrul Sanatatii a semnat ordinul 1.461 din 27.05.2022 pentru a pune in aplicare toate modificarile pe care le puteti vedea mai jos, el fiind deja publicat in Monitorul Oficial, deci ar trebui sa isi produca efectele de indata in toata Romania, asa cum vedeti mai jos.
“Văzând Referatul de aprobare nr. AR 8.788/2022 al Direcției generale asistență medicală – Serviciul de asistență medicală și planificare strategică, având în vedere dispozițiile art. 8 alin. (1) lit. a) și ale art. 166 din Legea nr. 95/2006, în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010, se emite următorul ordin.
Articolul 4 din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sănătății nr. 1.761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021, cu modificările și completările ulterioare, se completează după cum urmează.
După alineatul (3) se introduc patru noi alineate, alineatele (4)-(7), cu următorul cuprins: prin excepție de la prevederile alin. (3), în cazul în care unitatea sanitară are în structura proprie laborator de analize medicale/compartiment de microbiologie medicală acreditat ISO 15189:2012, cu capacitate de prelucrare a probelor recoltate la nivelul acesteia de pe suprafețe, din aer sau a probelor de sterilitate, aceste probe pot fi procesate în cadrul laboratorului/compartimentului de microbiologie din cadrul unității sanitare respective.
În situațiile prevăzute la alin. (4), cel puțin o dată pe trimestru, laboratoarele direcțiilor de sănătate publică județene și a municipiului București (DSP), după caz, vor efectua, în paralel, pentru intercomparare, un set de analize medicale din toate tipurile de probe recoltate la nivelul unității sanitare.
În situația în care rezultatele analizelor efectuate de către unitatea sanitară sunt diferite de rezultatele obținute de laboratorul DSP, laboratorul care a emis rezultate negative va proceda la revizuirea procedurilor de calitate internă. Pentru efectuarea testelor prevăzute la alin. (3) și (5), unitățile sanitare vor încheia contracte de prestări servicii în acest sens cu direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București, după caz.”
This post was last modified on iun. 3, 2022, 6:56 PM 18:56