Sorin Cimpeanu a facut un anunt de ultima ora care vizeaza scolile din toata Romania in momentul de fata, iar asta pentru ca vorbim despre o serie de masuri extrem de importante care au fost puse in aplicare, mai exact cele care vizeaza testele standardizate, o prima runda fiind derulata.
Sorin Cimpeanu spune ca in cadrul unui program pilot derulat recent, peste 150.000 de elevi din 329 de scoli din Romania au participat la aceste noi tipuri de evaluari care ar urma sa fie facute in Romania in urmatorii ani, iar mai jos aveti rezultatele obtinute de catre autoritati.
“Pilotarea evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021-2022, derulată de Ministerul Educaţiei, prin inspectoratele școlare județene și în parteneriat cu Brio®, platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale, s-a încheiat cu succes. Prima etapă a acestui Program-Pilot Național de Testare Standardizată s-a desfășurat în intervalul 30 mai – 10 iunie.
Elevii claselor I-VII, respectiv 30 mai – 8 iunie (elevii claselor IX-XI, în câte 7 unități de învățământ, inclusiv unități de învățământ cu profil pedagogic, din fiecare județ/sector al municipiului București. Obiectivul urmărit a fost testarea unei modalități digitale de evaluare pentru determinarea nivelului de competențe atins de elevi la finalul unui an școlar, la disciplinele Limba română, Matematică și Istorie.
Aproape 150.000 de elevi din 329 de unități de învățământ cu personalitate juridică și structuri arondate (526 de școli, în total) au luat parte la acest program-pilot. În total, au fost susținute 280.237 de teste (85% din totalul testelor programate pentru elevii claselor I-VII și IX-XI), la câte două materii școlare – Limba română, respectiv Matematică sau Istorie.
80% dintre elevii participanți au apreciat această metodă de evaluare, iar 71% au exprimat o preferință clară pentru testarea în mediu digital. În privința nivelului de dificultate, 75% au considerat că subiectele de la Limba română au fost simple și medii, 59% susținând același lucru pentru testele de Matematică și Istorie.
În medie, elevii din clasele I-IV au petrecut câte 24 de minute la efectuarea testelor de Matematică și 19 minute la cele de Limba română, timpul dedicat fiind de câte 30 minute pentru fiecare dintre ele. Elevii de gimnaziu și cei de liceu au avut nevoie, în medie, de 34 de minute pentru a finaliza testele de Matematică sau Istorie și de 24 de minute pentru cele de Limba română, timpul prevăzut fiind de 60 de minute pentru fiecare disciplină. Testele administrate în cadrul programului au fost „prietenoase”, fiind însă capabile să măsoare precis, obiectiv și în profunzime competențele elevilor.”