Ministrul Educatiei a anuntat foarte multe schimbari de ultim moment pentru elevi si scoli in anii 2023 si 2024, pe masura ce proiectul Romania Educata este pus in aplicare, iar autoritatile vor incepe sa creeze si legile care vor sta la baza unor modificari fundamentale pentru sistemul de educatie din Romania in urmatorii ani.
Ministrul Educatiei vorbeste mai jos despre ceea ce va presupune digitalizarea examenelor, ce fel de beneficii vor exista in baza acestui proces, dar si despre trasabilitatea absolventilor de invatamant preuniversitar si universitar, o problema extrem de serioasa despre care ar trebui sa stie toata lumea.
“Din dorinta de profesionalizare si asigurare a corectitudinii examenelor, inspectoratele au primit solicitarea de a se sesiza la cel mai mic semnal existent in spatiul public privind fraudele. Vor fi locuri neocupate la finalul repartizarii, iar acele efective nu vor fi luate in calcul in sistemul de invatamant preuniversitar, evident ca nu se constituie clase cu locuri neocupate.
Partea de trasabilitate a absolventilor de invatamant gimnazial, licela, universitar, este un subiect extrem de important. Impreuna cu ministerul Muncii, noi lucram la un sistem pentru a urmari, monitoriza trasabilitatea absolventilor din sistemul de educatie. Deasemenea exista in programul de guvernare, exista si in proiectul de lege pentru Romania Educata acel sistem RUNITAS, care are si o componenta ce vizeaza trasabilitatea absolventilor.
In urma cu cateva minute a avut loc o sedinta intre Guvernul Romaniei, condus de premier, si Coalitia pentru Dezvoltarea Romaniei, iar aceasta problema a fost ridicata si de coalitie in calitate de reprezentant al celor mai mari angajatori din Romania, deci este un subiect de maxima importanta, deci o sa il vedeti reflectat in Legea Educatiei.
Legea Educatiei Nationale se va schimba numai in urma concluziilor proiectului Romania Educata. Acest mod de organizare face parte dintro subsecventa lege a Educatiei care va refleca Romania Educata. Dupa ce vom avea in consultare si vom promulga aceste legi, avem nevoie de mai mult de 100 de acte normative subsecvente prin care se vor regla toate lucrurile.
Ne dorim extinderea la nivel national, inca de anul viitor, a acestei forme de examinare care este in interesul elevilor, lucrarile fiind corectate mult mai obiectiv, examinatorii necunoscandu-se intre ei, si este eliminata inclusiv problema transportului, care genereaza erori, pierderi de timp, iar elevii asteapta rezultatele mai mult.”