X

Ministrul Educatiei: Anuntul de Ultim Moment privind Renuntarea la Note in Scoli

Ministrul Educatiei a facut un foarte important anunt de ultim moment pentru milioane de romani din intreaga tara in legatura cu renuntarea la note pentru anumite discipline in scolile din toata Romania, mai exact pentru cele precum muzica, desenul, educatia fizica, etc, in ideea de a se reduce competitia pentru note.

Ministrul Educatiei spune ca aceasta renuntare se va face, dar numai dupa o dsicutie publica in legatura cu aceasta schimbare foarte importanta, care ar putea fi totusi benefica pentru foarte multi elevi din Romania, iar asta pentru ca se elimina “goana” dupa note mari.

“Festivitatile de premiere sunt un aspect traditional in sistemul de invatamant romanesc, sunt un aspect la care foarte multi dintre parinti tin, si la care foarte multi dintre profesori tin. Pe de alta parte avem competitia care este incurajata, avand in vedere ca principalele obiective ale proiectului Romania Educata sunt promovarea performantelor care se obtin doar prin competitie, dar pe de alta parte la fel de importanta e sustinerea echitatii accesului la educatie.

Trebuie sa combinam aceste lucruri, nu trebuie sa aducem competitia la varste foarte fragere, acesta este punctul meu de vedere. Nu trebuie sa demotivam elevii prin exagerarea importantei acordate acestor festivitati de premiere. Una dintre solutiile pe care le-am putea lua in calcul este aceea a diminuarii a goanei pentru note, prezenta mult prea mult in scoala romaneasca.

Parintii care vor neaparat note mari pentru elevii lor, ca merita, sau, parintii sunt subiectivi, si pot sa inteleg asta, isi doresc note mari pentru copiii lor, isi doresc premii, dar acest lucru s-ar putea rezolva, spre exemplu, daca in gimnaziu nu am mai acorda note de la 1 – 10 la discipline precum muzica, desen, educatie fizica, si am da calificative.

Dand calificative cu Admis, Respins, o mare parte din aceasta competitie care nu este din spectrul competitiilor beneficie, ar putea fi eliminata, este o provocare pe care o lansez public. Ne indreptam spre a evalua si a premia competenta, spre a pune nu mai pune accentul exagerat pe cunostinte, pe continut, pe evaluarea continutului si pe premierea continutului, da asta trebuie sa se intample, si asta se va intampla.

Sunt peste 6.000 de absenti astazi, diferenta fata de limba romana este o diferenta de 295 de elevi care au renuntat pe parcurs. Procentual nu este mult, dar sunt 295 de elevi care au renuntat, si in spatele fiecarui elev se afla o decizie.”

This post was last modified on iun. 17, 2022, 2:25 PM 14:25

Disqus Comments Loading...