Ministrul Sanatatii a creat o noua ordonanta extrem de importanta cu masuri de necesitate nationala pentru milioane de romani din toata tara, ele fiind decise de catre autoritati pentru ca romanii sa poata beneficia de asistenta medicala prin centrele de permanenta care exista in tara noastra, unele mobile fiind transformate in centre cu permanenta fixa.
Ministrul Sanatatii a semnat ordinul pentru care puteti vedea un extras mai jos, iar masurile care sunt decise pentru milioane de romani ar trebui sa asigure un acces mai facil la asistenta medicala in intreaga tara, iar toate masurile ar urma sa intre in vigoare in perioada urmatoare.
“Prin proiectul de Ordonanță a Guvernului au fost excluse centrele de permanență mobile prevăzute în Legea 263/2004 la art. 2 alin (2) și (4) în sensul eficientizării acestora în centre de permanență fixe. La alin.(5) al art. 2 a fost modificată sintagma ”dispoziție” cu ”decizie”, sintagmă corectă conform definiției.
De asemenea s-a avut în vedere a se asigura concordanță între prevederile Legii nr. 263/2004, cu modificările și completările ulterioare, în ceea ce privește modalitatea de aplicare a Normelor metodologice cu privire la asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență în sensul constiturii echipelor medicale minim 5 medici în zonele rurale, în cazurile în care nu se pot constitui echipele formate de minim 7 medici. De asemenea a fost redus numărul de posturi de asistenți medicali de la 7 la 5.
Prin modificarea alin.(1) al art. 4 zonele şi criteriile în baza cărora se înfiinţează centrele de permanenţă sunt propuse de direcţiile de sănătate publică şi cu acordul prealabil al consiliilor locale, după caz, prin notă de fundamentare, care se aprobă de ministrul sănătăţii.
La articolul 7, alineatul (3) se modifică în sensul că activitatea medicului se desfăşoară doar la sediul centrului de permanenţă, iar art. 13 prin care era creată posibilitatea de prestare a gărzilor la sediul fiecărui cabinet medical, prin rotație, se abrogă. La art. 141 au fost adăugate două noi alineate prin care au fost introduse sancțiunile privind nerespectarea de către asistenții medicali și de către medici a programului de gardă.
Astfel în cazul în care se constată de către echipele mixte de control, formate din reprezentanți ai direcțiilor de sănătate publică și ai caselor de asigurări de sănătate, nerespectarea de către asistenții medicali a programului de gardă conform programării avizate de către direcțiile de sănătate publică, serviciul respectiv nu va fi validat de către casa de asigurări de sănătate.”