Ministrul Educatiei dezvaluie pentru milioane de romani din intreaga tara care a fost impactul uneia dintre cele mai importante decizii care a fost luata de catre autoritatile din Romania, iar asta pentru ca evaluarea standardizata a fost folosita pentru unele teste de la Evaluarea Nationala.
Ministrul Educatiei prezinta mai jos cateva dintre avantajele utilizarii acestui sistem, dar si problemele care au fost descoperite de catre autoritati la elevi multumita datelor furnizate in baza analizelor realizate pentru lucrari, ele putand fi folosite pentru a acoperi golurile din competente.
“Este inadmisibil ca la partea de grila sa existe diferente intre cei 2 evaluatori, si totusi acest sistem ne-a aratat diferente intre cei doi evaluatori inclusiv la partea de grila, dar ele au putut sa fie corectate. Se pot face prelucrari ale acestor date la nivel de elev, la nivel de scoala, sau localitate.
Deoarece rezultatele sunt inregistrate pe codul SIR al fiecarui elev, se poate realiza pentru fiecare elev, extraordinar de important, o urmarire a parcursului scolar pe fiecare competenta evaluata, in functie de rezultatele lui la evaluarile pentru clasele a 2-a si a 4-a, n-am mentionat clasa a 6-a, pentru ca din pacate in 2021 am putut avea evaluari la clasele 2, 4, 6, dar acesti elevi n-au avut evaluare in 2020.
Avand acest lucru realizat, raportarea la evaluarile claselor 2 si 4, putem sa evaluam impactul planurilor individuale de invatare, si a orelor remediale de fixare si de progres. Daca vorbim despre detalierea itemilor la limba si literatura romana, as vrea sa va spun ca itemii care au cel mai mare procent de rezolvare sunt itemul 3 de la subiectul I.3.
El vizeaza identificarea sensului unui grup de cuvinte raportat la un context dat. 94% dintre elevi au reusit sa raspunda corect la acest item. Itemii 1, 2, 3, 4, 5 de subiectul I.A, vizeaza identificarea informatiilor din text. Intre 87% – 95% au reusit sa faca acest lucru, acestia au fost itemii care au generat rezultate bune in randul elevilor.
Din pacate, insa, avem si itemi care au un procent mic de rezolvare, spre rezolvare, spre exemplu itemul 8 de la subiectul I.B., doar 6% dintre elevi au rezolvat integral, corect, acest exercitiu care vizeaza scrierea corecta. Cu alte cuvinte, doar 6% au putut sa scrie perfect romaneste, este o concluzie trista dar importanta pentru a sti ce avem de facut.”