Ministrul Educatiei vorbeste despre o situatie ingrijoratoare despre care ar trebui sa stie parintii elevilor din toate scolile Romaniei in momentul de fata, iar asta pentru ca aduce in discutie problema imposibilitatii elevilor de a rezolva probleme simple de matematca, sau cerinte la limba romana.
Ministrul Educatiei vorbeste mai jos despre problemele principale descoperite de catre autoritati in momentul in care au analizat rezultatele de la Evaluarea Nationala, si asa au ajuns la concluziile ingrijoratoare pe care le prezinta acum, unele care trebuie sa fie in atentia foarte multor oameni.
“Ingrijorator este urmatorul lucru, doar 21% au reusit sa identifice verbele, ori verbele sunt un lucru ce tine de competentele de baza, asta e ingrijorator. Deasemenea ingrijorator este faptul ca foarte multi nu au reusit sa identifice intr-o propozitie scurta raspunsul, care era prima, parte a propozitiei.
Este prima oara cand putem avea concluzii de acest gen pentru ca un ministru a facut o afirmatie in luna ianuarie a acestui an care a fost catalogata drept o nebunie. Totu i-au spus, ca sa nu spun ca mi-au spus, ca este absolut imposibil sa facem corectura digitala pe fiecare item, au spus ca nu se poate asa ceva, ca nimeni in Europa nu a mai facut asa ceva, am spus nu-i nimic, incercam.
Aceste informatii le avem pentru ca am facut aceasta evaluare digitala la nivel pilot, si vrem sa o extindem la nivel national. Am dat aceste exemple pentru a arata cat de importanta e evaluarea digitala cand poti colecta raspunsurile pe fiecare item. Pana acum aveam notele global, pe lucrare, nu stiam unde sunt deficitari la subiecte foarte grele, sau foarte usoare, dar acum avem pe fiecare categorie de subiecte raspunsurile.
Stim, putem sa le grupam inclusiv pe scoli, iar acolo unde sunt probleme, la matematica e foarte ingrijorator, nu ca 6% n-au reusit sa rezolve problema de departajare, tot 6% si la matematica au fost aceia care au reusit sa rezolve o figura geometrica nefamiliara, care necesita o analiza complicata, cu o rezolvare ce tine, daca vreti, de creativitate.
Nu ma ingrijoreaza ca doar 6% au rezolvat problema de departajare, pentru ca asa a fost ea gandita, pentru elevii de nota 10. Ma ingrijoreaza insa ca 15% dintre elevi nu au stiut sa rezolve o operatie: 10+10:10. Acest item a fost gandit pentru a face diferenta intre nota 1 si 1.5, si totusi 15% n-au putut face operatia.”a declarat reprezentantul guvernului.