Ministrul Educatiei a publicat un anunt extrem de important in care dezvaluie ceea ce a fost facut pentru elevii din Romania, unic in Europa de altfel, iar asta pentru ca autoritatile au organizat un concurs numit “Memoria Holocaustului”, etapa nationala, participanti din 38 de judete, plus Bucuresti, fiind reuniti in cadrul ei.
Ministrul Educatiei spune ca scopul acestui concurs este de a ajuta elevii sa inteleaga mai bine problematica Holocaustului, consecintele si semnificatia acestuia, incercandu-se dezvoltarea unui comportament tolerant, democratic, a spiritului civic si a acceptarii diversitatii in sociectatea din Romania.
“Unic în Europa, concursul „Memoria Holocaustului” și-a desemnat astăzi premianții (elevi de gimnaziu și liceu). În perioada 6 – 8 iulie, Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București a fost gazda etapei naționale a Concursului „Memoria Holocaustului” (gimnaziu și liceu), competiție care a reunit participanți din 38 de județe ale țării, inclusiv Municipiul București.
Astăzi, 8 iulie, a avut loc festivitatea de premiere, în cadrul căreia, alături de dr. Alexandru Florian, Director General al Institutului Național pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel” și reprezentanți ai Ambasadei Statelor Unite ale Americii și ai altor ambasade, am premiat și felicitat elevii câștigători.Cu acest prilej, Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București a anunțat că va tripla valoarea tuturor premiilor în bani acordate elevilor.
De asemenea, Ambasada SUA în România și-a exprimat intenția de a organiza o expoziție temporară în sediul propriu cu lucrările artistice realizate de elevi în cadrul acestui concurs. Ediția 2022 are o semnificație aparte, întrucât în acest an a fost aprobată introducerea cursului „Istoria evreilor. Holocaustul” în trunchiul comun/planurile-cadru de învățământ. Organizat de Ministerul Educației, în colaborare cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București, concursul este unic în Europa și pune în valoare creativitatea elevilor, având următoarele obiective.
Prezentarea și înțelegerea problematicii Holocaustului, a consecințelor și a semnificației acestuia prin încălcarea brutală și violentă a drepturilor fundamentale ale oamenilor și, în principal, a dreptului primar natural al omului – dreptul la viață. Formarea şi dezvoltarea unui comportament tolerant, democratic, a spiritului civic, a acceptării diversității, a deprinderilor de participare la viața unei societăți lipsită de orice fel de manifestări de rasism, violență, discriminare, intoleranță și antisemitism.
Cultivarea abilităților elevilor de înțelegere a complexității lumii contemporane, de acceptare necondiționată a celuilalt, de comportament dezirabil într-o societate democratică. Evaluarea competențelor elevilor privind înțelegerea modului în care mass-media, în toate formele sale, prezintă acest fenomen istoric. Cunoașterea, interpretarea și evaluarea semnificației surselor istorice de diferite tipuri. Evaluarea unor forme originale de manifestare a elevilor în domeniul literaturii și educației plastice.”
This post was last modified on iul. 10, 2022, 9:15 AM 09:15