X

Ministrul Transporturilor: Anunturi de Ultim Moment privind Noi Autostrazi, Drumuri Express

Ministrul Transporturilor a facut doua noi anuturi foarte importante cu privire la noi proiecte de infrastructura in Romania privind autostrazile si drumurile expres, iar asta pentru ca proiectul tehnic al sectiunii de autostrada Focsani – Bacau a fost aprobat, deci se vor putea semna contractele pentru loturile sale.

Ministrul Transporturilor spune ca zeci de poduri pasaje, spatii de servicii, etc, vor fi facute ca parte a acestei sectiuni de autostrada, separat fiind anuntata darea in folosinta a aproape 22 km de drum expres intre Pitesti si Craiova, astfel ca deplasarea in acea zona ar trebui sa fie mult mai usoara in viitor.

“Contractele pentru construcția Autostrăzii Focșani-Bacău, mai aproape de lansarea în licitație! CNAIR a aprobat astăzi Proiectul Tehnic al acestei secțiuni de autostradă care face parte din A7 (Autostrada Moldova). În lungime de 95,9 km, Autostrada Focșani-Bacău este formată din 3 loturi: Lotul 1: (Focșani-Domnești Târg), va avea o lungime de 35,60 km.

Lotul 2: (Domnești Târg-Racăciuni), va avea o lungime de 38,78 kmLotul 3: (Racăciuni-Bacău), va avea o lungime de 21,52 km. Urmează transmiterea la ANAP a documentației de atribuire pentru validare și după aceea lansarea în licitație a contractelor pentru execuția lucrărilor. Construcția Autostrăzii Focșani-Bacău este finanțată prin PNRR și are o valoare estimată de 8,78 miliarde de lei (fără TVA).

Pe traseul autostrăzii vor fi construite: 91 de poduri și pasaje, 3 Centre de Întreținere și Coordonare (CIC), 6 spații de servicii, 4 parcări de scurtă durată. Proiectul Autostrăzii Focșani-Bacău prevede inclusiv plantarea a peste 174 de hectare de perdele forestiere de protecție.

Pas important pentru fluidizarea circulației rutiere pe relația Pitești-Craiova! Vor fi dați saptămâna viitoare în folosință încă 21,35 de km din Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești. Practic cei aproape 40 de km ai acestui tronson vor asigura inclusiv varianta de ocolire a municipiilor Slatina și Balș. Odată evitate aceste localități extrem de aglomerate de pe traseu, drumul între Pitești și Craiova va putea fi parcurs într-un timp considerabil mai scurt și în condiții de siguranța mult mai mari.

Am încredere în constructorul român că va demonstra aceeași seriozitate și în privința tronsoanelor 3 și 4, la care lucrează. Nu pot spune același lucru despre constructorul italian al tronsonului 1, care în continuare înregistrează întârzieri. Este evident că în acest ritm nu va finaliza lucrările până la sfârșitul acestui an. Dacă nu își îmbunătățește mobilizarea, acesta va suporta consecințe contractuale severe. Vreau să ia foarte în serios acest avertisment și sper să nu fiu nevoit să îl pun în aplicare!”

This post was last modified on iul. 22, 2022, 3:57 PM 15:57

Disqus Comments Loading...