Sorin Grindeanu anunta licitatiile pentru contractele unor noi proiecte de infrastructura extrem de importante pentru Romania, mai exact bucati ale Autostrazii Bacau – Pascani, 3 loturi urmand a fi licitate in perioada urmatoare pentru a se construi 77.39 km din Autostrada Moldovei in urmatorii ani.
Sorin Grindeanu vorbeste deasemenea inclusiv despre proiecte pentru repararea a 64 de lunii de cale ferata care au o lungime de aproximativ 30 de kilometri, ele aflandu-se in portul Constanta, acolo unde este necesara efectuarea de reparatii de acest gen pentru fluidizarea lucrului.
“Au fost lansate în licitație contractele pentru construcția celor 3 loturi ale autostrăzii Autostrăzii Bacău-Pașcani! CNAIR a transmis astăzi în SICAP anunțul de participare pentru construcția celor 77,39 km ai acestei autostrăzi, care face parte din A7 (Autostrada Moldovei). Anunțul de participare pentru cele 3 loturi va fi vizibil în SICAP imediat după publicarea acestuia în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Data limită pentru depunerea ofertelor este 15.09.2022. Lotul 1: (Săucești -Trifești), va avea o lungime de 30,3 km și o valoare estimată de 2,041 miliarde de lei (fără TVA). Lotul 2: (Trifești-Gherăești), va avea o lungime de 18,99 km și o valoare estimată de 1,601 miliarde de lei (fără TVA), Lotul 3: (Mircești-Pașcani), va avea o lungime de 28,09 km și o valoare estimata de 2,215 miliarde de lei (fără TVA). Execuția fiecărui lot va dura 30 de luni, iar valoarea totală de 5,858 de miliarde de lei (fără TVA), necesară lucrărilor, va fi asigurată prin PNRR.
Au fost depuse 6 oferte pentru reparația a încă 64 de linii de cale ferată în Portul Constanța! Licitația este împărțită în 3 loturi, cu o lungime totală de aproximativ 30 de km. Constructorii care vor câștiga aceste contracte trebuie să efectueze următoarele lucrări.
LOTUL 1: (10,435 km, valoare estimată la 55,242 milioane de lei fără TVA): înlocuirea suprastructurii pe 27 de linii, înlocuirea a 16 aparate de cale, montarea de traverse speciale la 5 aparate de cale, montarea de dale elastice la 7 treceri la nivel cu calea ferată. LOTUL 2 : (11,275 km, valoare estimată la 55,239 milioane de lei fără TVA): înlocuirea suprastructurii pe 24 de linii, înlocuirea a 18 aparate de cale, montarea de traverse speciale din lemn la 5 aparate de cale.
LOTUL 3: (8,085 km, valoare estimată la 42,341milioane de lei fără TVA): înlocuirea suprastructurii pe 13 linii, înlocuirea a 17 aparate de cale, montarea de traverse speciale din lemn la 5 aparate de cale. Suma totală, estimată pentru cele 3 loturi la 152,823 miloane de lei (fără TVA), este asigurată din fondul de rezervă al Guvernului. Lucrările sunt prevăzute în Memorandumul pentru eficientizarea activității de transport feroviar de marfă din zona Portului Constanța, document în baza căruia au început încă din data de 15 iunie anul acesta reparațiile la primele 35 de linii de cale ferată (cu o lungime totală de 13,398 km).”