ING Bank a emis un avertisment extrem de serios pentru clientii din toata Romania in momentul de fata, si vorbim despre o problema care ar trebui sa fie cunoscuta de catre toata lumea, deoarece este una de mare interes, iar asta pentru ca aduce in atentia noastra un pericol real despre care ar trebui sa stim, mai ales ca el vizeaza si platforma de anunturi online OLX.
ING Bank ne avertizeaza de cateva luni de zile despre fraudele online care au loc in mod constant in Romania, iar asta pentru ca numarul acestora continua sa fie foarte ridicat, impreuna cu cei de la OLX reusind sa determine si care sunt categoriile de produse pentru care exista si cele mai multe atacuri de acest gen in Romania.
ING Bank si OLX ne spun ca produsele din categoriile moda (33%), electronice (30%), casa si gradina (14%), mama si copilul (10%), sport (7%) si 6% (piese auto), au avut cele mai multe victime ale fraudelor online, 80% dintre ele fiind din mediul urban, majoritatea acestui procent fiind reprezentat de catre Bucuresti, cu 25%.
ING Bank ne transmite ca atacatorii au devenit si din ce in ce mai abili in ultima perioada, ei folosindu-se de website-uri clonate, email-uri, SMS-uri, mesaje pe retelele de socializare, si platforme de mesagerie fie pentru a pacali oamenii, fie pentru a purta discutiile prin care sa le ceara sa-si furnizeze datele personale.
ING Bank lupta de foarte multa vreme impotriva fraudelor online, insa in timpul pandemiei de Coronavirus a trebuit sa isi intensifice actiunile pentru a-I asigura pe clientii din Romania de faptul ca banii lor sunt intr-adevar in siguranta, ceva ce nu poate fi facut decat cu ajutorul oamenilor care trebuie sa se protejeze si ei.
ING Bank a recomandat in repetate randuri, la fel ca si OLX, ca orice fel de discutii pe care le avem cu persoane din cadrul platformei de anunturi online sa fie facute exclusiv in cadrul website-ului, si nu pe diverse platforme de mesagerie, iar daca va abateti de la acest sfat, puteti deveni rapid o posibila victima a infractorilor cibernetici.