Ministrul Transporturilor a facut un foarte important anunt de ultima ora cu privire la constructia autostrazilor in Romania, iar asta pentru ca vorbeste in mod oficial despre noile decizii luate pentru Autostrada Moldova, A7, inca 21 de kilometri ai acesteia urmand a intra in lucru, conform CNAIR.
MInistrul Transporturilor vorbeste despre portiunea de autostrada dintre Ploiesti si Buzau, dar separat vorbeste mai jos si despre semnarea unui contract de modernizare a infrastructurii feroviare, pentru1 62 de kilometri de linie de cale ferata intre Caransebes si Arad, o investitie care costa 8.77 miliarde de LEI, conform lui Sorin Grindeanu.
“Un nou pas important pentru construcția Autostrăzii Moldova (A7)! Încă 21 de km ai acestei autostrăzi (secțiunea din Muntenia) intră în lucru! CNAIR a predat astăzi Asocierii Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. – Pizzarotti S.A. – Retter Project Management amplasamentul lotului 1 (Dumbrava-Mizil) al Autostrăzii Ploiești-Buzău. Constructorul a pregătit deja amplasamentul organizării de șantier și a marcat traseul acestui lot de autostradă.
În prima etapă urmează să desfășoare: lucrări de deminare; descărcări arheologice; decopertarea stratului vegetal; pregătirea amplasamentelor pentru cele 15 poduri, pasaje și podețe. Lucrările, finanțate prin PNRR, trebuie finalizate în 20 de luni, pentru ca în anul 2024 circulația să fie deschisă și pe acest lot de autostradă. Cei 21 de km ai lotului Dumbrava-Mizil se adaugă celor 28,35 de km ai lotului 2 (Mizil – Pietroasele), pentru care Ordinul de Începere a fost emis în data de 11 august.
Am semnat un contract foarte important de finanțare prin PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare! În valoare de 8,77 miliarde lei, contractul va asigura banii pentru modenizarea celor 162 de km ai liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad. Toate cele 4 loturi ale acestui proiect au deja constructori desemnați.
Contractele pentru proiectare și execuție vor fi semnate după soluționarea contestațiilor: lotul 1: Caransebeș – Lugoj, lotul 2: Lugoj – Timișoara Est, lotul 3:Timișoara Est – Ronaț Triaj, lotul 4: Ronaţ Triaj – Arad. Sumele asigurate prin PNRR vor fi folosite pentru lucrări complexe necesare dezvoltării infrastructurii din sud-vestul țării. Dublarea liniei de cale ferată pe tot traseul, refacerea liniilor și corectarea traseului pentru ca trenurile să poată circula cu viteze de 160 km/h.
Modernizarea gărilor, construirea de pasarele pietonale și adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene; înființarea unor halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la rețeaua feroviară de transport; desființarea trecerilor la nivel sau construirea unor pasaje denivelate, construirea a două noi clădiri pentru mentenanță și a unui centru regional de management al traficului și sistem ERTMS.”
This post was last modified on aug. 22, 2022, 4:33 PM 16:33